Skip to main content

Door een fout aan onze kant is in sommige gevallen toch onterecht kosten in rekening gebracht. Dit wordt automatisch gecrediteerd op de volgende factuur. Excuses voor het ongemak! 

De volgende factuur? Dat is dus een maand later, correct? Dat lijkt me dan het juiste moment om van Alle-in-1 provider te veranderen. Ik wacht nog een week af…. KPN moet beter kunnen dan dit.

Hi @motiv4u,

Ik heb je even een eigen topic gegeven, omdat ik zie dat je best een fors bedrag gefactureerd gaat krijgen en ik snap dat het niet zo fijn is als je vervolgens een maand moet wachten om dat weer van ons terug te ontvangen 🙁

De kosten komen op de factuur, daar kunnen we niets aan veranderen. We hebben niet de mogelijkheid om ze direct weg te strepen, omdat ze ‘bestaan’ in alle facturatiesystemen. En de enige manier die we hebben om daar mee om te gaan, is om een nieuwe regel in te voeren in de facturatiesystemen, waarmee we het onterechte bedrag weer crediteren. Dit lukt echter niet meer op dezelfde factuur.

Als het je niet lukt om deze factuur te betalen door het hoge bedrag, kan je er voor kiezen om een betalingsregeling aan te gaan. Je storneert dan de factuur via je bank (de factuur terugboeken) en zodra je bericht van ons krijgt over de openstaande factuur kan je aangeven dat je uitgesteld wil betalen. Als je de datum daarvan op een datum ná het verschijnen van de volgende factuur instelt, strepen de bedragen alsnog tegen elkaar weg en hoe je alleen 2 keer je normale maandfactuur te betalen. 

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg uit heb gelegd, als je nog meer vragen hebt hierover hoor ik ze uiteraard graag!

 


Gaat nog steeds niet helemaal lekker bij KPN lees ik, het is dus bekend dat KPN een fout in het facturatie systeem heeft waardoor er onterecht een hogere rekening word gepresenteerd en dan trekt de klant aan de bel en moet er toch betaald worden omdat het systeem wat KPN gebruikt zo beroerd in elkaar zit dat het niet gelijk hersteld kan worden.

Of de klant moet zelf actie ondernemen door uitstel van betaling aan te vragen voor een betaling die geeneens betaald behoort te worden, de wereld word wel omgedraaid door KPN in deze @Maja_ 

KPN mag niet van klanten verwachten dat fouten van hun kant maar even voorgeschoten worden, zal mooi zijn zeg, de klanten zijn geen bankje die KPN maar even een maand geld kunnen lenen, wanneer dringt het door dat er ruim 1.2 miljoen gezinnen zijn die de eindjes net aan elkaar kunnen knopen en niet zomaar even een paar euro extra kunnen missen.

 

@Maja_ niet persoonlijk hoor, maar jou broodheer moet toch wel eens zich diep gaan schamen dat die nog op deze manier met klanten omgaat, ikzelf zou er een halszaak van gaan maken en zeker melden richting de ACM kan toch gewoonweg niet dit soort zaken, zelfs de belastingdienst kan dit beter regelen, en dat zegt wat.😮


Als je de datum daarvan op een datum ná het verschijnen van de volgende factuur instelt, strepen de bedragen alsnog tegen elkaar weg en hoe je alleen 2 keer je normale maandfactuur te betalen. 

 

@Maja_  Neen dus. De factuur van deze maand verschuiven naar volgende maand is geen optie. In MijnKPN lopen immers de kosten van de huidige periode eveneens op. Zoals ik liet zien (screenshot van MijnKPN) zijn er de kosten van ‘vorige periode’ (+ 60 euro) én de kosten van ‘huidige periode’.

Link naar dat screenshot:

 

Zolang KPN kosten blijft rekenen voor bellen naar Oekraïne is dit geen oplossing. Ik kan de factuur van deze maand, en de factuur van volgende maand, en de factuur van …. toch niet blijven schuiven? En dat voor twee mobiele nummers?

Fout van KPN, oplossing van KPN. Ja toch? Of is dit teveel gevraagd?

En ik schiet niet op de pianist. Jullie doen prima werk. Maar ik schiet op de componist. En zoals gezegd: een week. Zolang wacht ik.

 


Mijn factuur klopt ook niet, mijn abonnement is gewoon verhoogd. Hoe zie ik of dit een fout is?


Hi @motiv4u,

Ik heb je even een eigen topic gegeven, omdat ik zie dat je best een fors bedrag gefactureerd gaat krijgen en ik snap dat het niet zo fijn is als je vervolgens een maand moet wachten om dat weer van ons terug te ontvangen 🙁

>...]

Ik hoop dat ik het zo duidelijk genoeg uit heb gelegd, als je nog meer vragen hebt hierover hoor ik ze uiteraard graag!

 

Vanaf 4 juni gaat het fout

Tot en met 3 juni is bellen naar Oekraïne inderdaad gratis. Vanaf 4 juni moet er plots betaald worden.

En nogmaals: een maand uitstellen is geen oplossing. De huidige periode is ook al met “Extra verbruikskosten”. Ik kan toch niet alle facturen gaan storneren?

Please: zoek het uit? Dankjewel.

 

Er valt helaas niets aan uit te zoeken @motiv4u 🙁

Door een fout vanaf onze kant hebben meerdere klanten wél gesprekskosten voor gesprekken naar Oekraïne op hun factuur terwijl dat niét de bedoeling is en we lossen dat op door deze onterechte kosten via de factuur daarna weer te vergoeden. Dit is het proces dat we daarvoor hanteren.

Voor zover ik begrijp gaat het volledige bedrag in 1 keer gecrediteerd worden, dus alle kosten van deze factuur samen met de kosten van de lopende factuurperiode.