Skip to main content

ik wil mijn mobiel nummer doorschakelen naar een ander mobiel nummer van T mobile.

Ik heb website en forum doorgezicht, maar de codes op 

https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/doorschakelen.htm

werken niet. als ik bijvoorbeeld *21*<nummer><groene beltoets> druk krijg ik een stem die zegt dat mn nummer is doorgeschakeld naar <en dan een stilte> . en er wordt niks doorgeschakeld.

 

toestel CAT S62Pro: via menu telefoon > instellingen > gesprekaccounts > KPN>gesprek doorschakelen krijg ik een fourmelding

 

 

Hallo @Bram de klant, welkom op ons forum.

Balen dat het niet lijkt te lukken met het doorschakelen van jouw mobiele nummer. Lukt het ook niet als je de onderstaande stappen doorloopt?

  1. Open ‘Telefoon’ (groen icoon met telefoonhoorn).
  2. Klik op de 3 stippen rechtsboven.
  3. Klik op 'Instellingen'
  4. Ga naar ‘Meer instellingen’
  5. Ga naar oproepen doorschakelen
  6. Kies voor spraakoproep
  7. Klik op een van deze opties:

    • altijd doorschakelen
    • indien bezet
    • bij geen antwoord
    • niet bereikbaar
  8. Toets het nummer in waar je naartoe wil doorschakelen
  9. Je nummer is nu doorgeschakeld

Wil je eens proberen om eerst ##002 te gebruiken voor het deactiveren van alle doorschakelingen om het daarna opnieuw te proberen met *21* telefoonnummer]ogroene beltoets]. Ik ben benieuwd of het zo lukt.


Beste Denise, 

Ja inderdaad balen. wat je schrijft is precies wat op de website staat en wat ik doe. maar het werkt niet. ook iemand in de chat van KPN (pratende mensen krijg ik niet meer aan de telefoon helaas) lukte het ook niet op deze manier. 

Ik heb wel mijn abo omgezet ( naar onbeperkt data) terwijl mijn toestel doorgeschakeld stond. die doorschakeling kon ik daarna opheffen, maar ik kon daarna niet meer doorschakelen,

 

groetne

 

bram

 


In dat geval lijkt het me goed om even een kijkje achter de schermen te nemen. Ik wil je vragen je profiel aan te vullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Zou je daarbij ook gelijk willen aangeven naar welk nummer je jouw nummer wilt doorschakelen? Dit nummer en jouw eigen mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators van KPN. Geef je een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kijk ik even met je mee.


Beste Denise,

Ik heb de gevraagde informatie in mijn profiel ingevuld.

Ik wil af en toe mijn prive (KPN) nummer doorchakelen naar dat van mijn werk (T Mobile) dat lukt dus niet. Ik heb zonet nog even een ander experiment gedaan en gekeken of ik mijn prive KPN nummer kan doorschakelen naar een ander KPN mobiel nummer ( dat van mijn vrouw). Dat lukt WEL met de *21* en #21 methode!  Dus aan de KPN kant lijkt het toch goed te werken. Het kan wellicht  ook zijn dat mijn werkmobiel (T-mobile) geen dooschakelingen naar dat nummer meer accepteerd, bedenk ik me nu ineens. Het heeft wel gewerkt, maar nu niet meer. Ik zal het eens navragen bij mijn werkgever.

Groeten,

Bram

 


herstel “naar dat nummer meer accepteerd” → “van dat nummer accepteerd”


Ah, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht! Als het doorschakelen naar een ander nummer dan jouw T-Mobile nummer, dan lijkt de doorschakeling inderdaad nog in orde te zijn, in ieder geval van onze kant. Ik denk dan ook dat het een goed idee is om bij jouw werkgever navraag te doen. Wellicht dat er aan de kant van T-Mobile iets verkeerd staat waardoor doorschakelen naar jouw werktelefoon niet meer mogelijk is. Kom je er toch niet uit, stuur dan gerust opnieuw een berichtje. Dan ga ik kijken wat ik nog voor je kan betekenen.