Skip to main content
Vraag

Doorschakelen mobiel werkt niet meer

• October 7, 2026
  • 4 reacties
  • 43 keer bekeken

zie screenshot. *21*1233# werkt niet.

Ik wil mijn mobiel altijd doorschakelen naar voicemail om kosten te voorkomen als ik in het buitenland buiten de EU ben. De instructies van KPN voor mijn iPhone werken niet en de toestel onafhankelijke USSD code ook niet. 

Hoe moet het dan?

Instructie van KPN voor doorschakelen werkt niet

4 reacties

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 7, 2026

Ik wil mijn mobiel altijd doorschakelen naar voicemail om kosten te voorkomen als ik in het buitenland buiten de EU ben. 

Maar, dan ben je voor familie, vrienden en bekenden ook helemaal niet meer bereikbaar. Tenzij ze via WhatsApp bellen. 

Bovendien moet je de berichten ook niet uitluisteren natuurlijk. Van buiten de EU zijn ook die gesprekken minimaal € 1 + € 1 per minuut.

Werkt het ook niet met het volledige nummer 0612001233 ? 😉

Ik heb m'n mobiel de afgelopen 30 jaar nog nooit doorgeschakeld. En de voicemail heb ik, ook om kosten en korte tijd voor opnemen, al 20 jaar helemaal uit. Daar kan ik je verder niet mee helpen. 

JanD
Wijsgeer
  • October 7, 2026

Doorschakelen kost altijd geld, want de derde partij kan niet weten dat jij niet thuis bent of je mobiel niet opneemt, dus de gesprekskosten van jouw mobiel naar de voicemail worden gewoon op jpuw factuur afgerekend aLs het buiten de biundel valt.

• Auteur
  • Topper
  • October 7, 2026

​@PeterG Werkt ook niet met 0612001233. Voicemail beluisteren met een iPhone is gratis, gaat via internet. 

zie: https://gemini.google.com/share/72d2528f9a4e?skid=e9ee6e65-7c97-4a84-85a6-70e9b63167ef

jij schrijft er al langer over. Heb je nog recente ervaring?

het schijnt te maken te hebben met 4G/5G 

​@JanD als je direct doorschakelt kost het geen geld. 

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • October 7, 2026

Ik heb een vervelend bericht. Na onderzoek. (Het is een vraag die heel weinig voorkomt.)

Het is niet mogelijk om direct naar voicemail door te schakelen. Het is of uit of na 20 seconden. 

Wil je dus geen kosten voor bellers die op voicemail komen zet de voicemail dan uit voordat je Nederland verlaat. 

Je houdt wel kosten als je gesprekken aanneemt. Dat is buiten de EU €0,50 tot €1 per minuut. Zelf bellen vanuit buiten de EU €1 tot €2 per minuut.