Skip to main content

Ik heb met mijn mobiel geen bereik in mijn werkplaats.. Als ik gebeld wordt wil ik graag dat hij door schakelt naar mijn vaste nummer, hiermee wel bereik in mijn bunker. 
 

De functie doorschakelen via mijn iPhone 8 Werkt niet. Ook*62*werkt ook niet Wat zijn er nog voor mogelijkheden?

Hallo @Jop Vissers vorstenbosch, welkom op ons forum. Op onze website vind je instructies voor het in gebruik nemen van de doorschakeling. Het is daarbij belangrijk om te weten of je via 2G/3G belt of via 4G, de manier van doorschakelen verschilt namelijk. Controleer dit daarom eerst. Hoe je dit doet, lees je op dezelfde pagina. Je gebruikt nu de code voor doorschakelen bij geen gebruik, Je zou kunnen kijken of het helpt om direct door te schakelen.


hoi Denise  ik bel met 4G iPhone 8 

 

ik heb geprobeerd maar werkt niet ….

 

Aanzetten

  1. Open ‘Instellingen’.
  2. Ga naar ‘Telefoon’.
  3. Ga naar ‘Doorschakelen’.
  4. Schuif het schuifje achter ‘Doorschakelen’ naar rechts.
  5. Toets het telefoonnummer in waar je naartoe wil doorschakelen.
  6. Ga nu terug met het blauwe pijltje links bovenaan de pagina.
  7. Je nummer is nu doorgeschakeld.
Doorschakelen Activeren Deactiveren
Bij geen gehoor *61*gtelefoonnummer]dgroene beltoets] #61lgroene beltoets]
Bij geen gebruik *62*etelefoonnummer]dgroene beltoets] #62lgroene beltoets]
Bij in gesprek *67*etelefoonnummer]dgroene beltoets] #67lgroene beltoets]
Direct doorschakelen *21*atelefoonnummer]dgroene beltoets] #21lgroene beltoets]

Ik neem graag even een kijkje achter de schermen, @Jop Vissers vorstenbosch. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt, dan kan ik je verder helpen.


Dank @Denise_ ik heb zojuist mijn profiel bij gewerkt met de benodigde info 


Bedankt! Ik kan geen actief abonnement op het telefoonnummer in jouw profiel vinden. Ook op jouw adresgegevens kan ik geen actief mobiel abonnement vinden. Kloppen de gegevens? Zo ja, heb je dan wel een KPN abonnement?


Excuses mijn abonnement loopt via budget mobiel voorheen Robin mobiel,  mijn ontvangst wordt door KPN gehost dus ik dacht dat ik daarmee bij jullie moet zijn.

Ondertussen heb ik Robin mobiel benaderd en deze zegt het volgende:

Het doorschakelen naar andere mobiele of vaste telefoonnummers is helaas niet mogelijk. Dit om te voorkomen dat de Budget Mobiel simkaart wordt gebruikt als gratis telefooncentrale en/of doorschakeldienst. Bij de instellingen op uw mobiele telefoon kunnen dan ook geen andere nummers worden ingeprogrammeerd, anders dan de standaard doorschakeling naar de voicemail

Dat is heel jammer, ik behoud graag mijn nummer maar ik wil echt heel graag deze doorschakeling want nu ben ik gewoon niet bereikbaar in mijn bunker


Mijn volgende vraag:

 

is is het mogelijk om mijn nummer te behouden en een ander KPN abonnement te nemen waarbij ik wel door kan schakelen???


Hoi @Jop Vissers vorstenbosch 

Als de contractperiode van jouw abonnement bij Budget al afgelopen is kan je met nummerbehoud een nieuw abonnement afsluiten bij KPN. Je hebt dan alleen een opzegtermijn (1 maand) bij Budget om rekening mee te houden. Als het abonnement bij Budget nog niet afgelopen is, zal je dat contract eerst moeten uitzitten.


Excuses mijn abonnement loopt via budget mobiel voorheen Robin mobiel,  mijn ontvangst wordt door KPN gehost dus ik dacht dat ik daarmee bij jullie moet zijn.

Ondertussen heb ik Robin mobiel benaderd en deze zegt het volgende:

Het doorschakelen naar andere mobiele of vaste telefoonnummers is helaas niet mogelijk. Dit om te voorkomen dat de Budget Mobiel simkaart wordt gebruikt als gratis telefooncentrale en/of doorschakeldienst. Bij de instellingen op uw mobiele telefoon kunnen dan ook geen andere nummers worden ingeprogrammeerd, anders dan de standaard doorschakeling naar de voicemail

Dat is heel jammer, ik behoud graag mijn nummer maar ik wil echt heel graag deze doorschakeling want nu ben ik gewoon niet bereikbaar in mijn bunker

Ah, dat verklaart waarom doorschakelen niet werkt. Budget mobiel is een eigen provider met eigen voorwaarden. Budget maakt alleen gebruik van het KPN netwerk, verder staan zij helemaal los van KPN.

Als je buiten contract zit bij Budget, dan kun je, zoals RBxx aangeeft, bij KPN een abonnement afsluiten inclusief nummerbehoud


@Denise_ 

 

Ja dat ga ik doen, ik zit zeker buiten een abonnement periode.. Kan ik met al jullie kan ik met al jullie KPN abonnementen doorschakelen?

Bij geen gehoor *61*1telefoonnummer]rgroene beltoets] #616groene beltoets]
Bij geen gebruik *62*2telefoonnummer]rgroene beltoets] #626groene beltoets]

Jazeker @Jop Vissers vorstenbosch en als het abonnement geregistreerd is op hetzelfde adres als een KPN Internet+bellen Thuis abonnement is onderling bellen nog gratis ook.