Skip to main content

Ik heb sinds kort KPN mobiel in gebruik en het viel mij vandaag op dat voicemail niet was ingesteld. 

Ik heb daarom 1233 gebeld, een pincode gekozen en een boodschap ingesproken. Ook de kpn voicemail-app gedownload en ingesteld. Helaas: nog altijd krijg ik de melding als ik van buiten bel (en niet opneem of wegdruk) “dit nummer is niet in gebruik". 

 

Ik gebruik een Poco M3 met software MIUI 12.5.5.0 (gebaseerd op Android 11).

Het is een dualsim telefoon, maar ik gebruik alleen sim-slot 1.

 

Wat ik al heb geprobeerd:

  • via de SMS voicemail aanzetten (AAN naar 1233). Enkele minuten later kreeg ik een sms van KPN. “op uw verzoek hebben wij de doorschakelingen van uw mobiele nummer gewijzigd. herstart uw toestel voor een goede werking". Na herstart helaas nog steeds geen voicemail.
  • Doorschakelingen instellen via *61*1233 / *61*1233#. Melding: “Carrier info. Call forwarding. Connection problem or invalid MMI code. 
  • Doorschakelingen instellen via het menu in android (dialer => settings => calling accounts => call-forwarding settings). Hij leest dan de settings uit en ik krijg te zien dat alle doorschakelingen uit staan. Als ik hier vervolgens telefoonnummer 1233 (of +31612001233) invoer als nummer om naar door te schakelen krijg ik de melding: ”Call settings error. Unexpected response from network". 
  • Doorschakelingen opgevraagd via de IMS code *#67#. Ook dan krijg ik een overzicht te zien van alle doorschakelingen waarbij wederom staat dat alle doorschakelingen uit staan. 

Met andere woorden: ik krijg het op geen enkele manier voor elkaar om mijn telefoonnummer door te laten schakelen naar voicemail. Hiervoor gebruikte ik dezelfde telefoon met een Tele2 abonnement zonder enig probleem, inclusief voicemail. Tussentijds (sinds ik bij KPN mobiel ben) zijn er wel software/firmware updates voor de telefoon geweest, dus ik kan niet uitsluiten dat het probleem toch ook in de telefoon zit. 

 

Wie heeft er nog een lumineus idee?

Update:

De boel werkt nu wel. Het laatste wat ik nog niet had gedaan was 12331 bellen. Een paar minuten gewacht daarna en de telefoon nog maar eens een keer extra opnieuw opgestart, en nu werkt de voicemail. 


Hoi @marnox, welkom terug!
Fijn dat het uiteindelijk toch gelukt is! En bedankt dat je de oplossing met ons gedeeld hebt!