Skip to main content

Reeds heb ik volgens mijn belhistorie naar een doorlsluisnummer van een stel boeven (09060400382) gebeld die zou lijden naar de legitieme klantenservice van de KPN, dat zijn meerdere telefoongesprekken geweest die mij in totaal €76,15 gekost hebben. Ik ben erachter gekomen dat dit een doorsluisnummer is nadat ik opnieuw gebeld heb met de klantenservice van KPN, wederom met dit nummer(09060400382). Dat was een gesprek van 13 minuten en zal zeker 13 euro aan mijn volgende factuur toevoegen. Ik heb in dat gesprek met ene met Raoul Visser gesproken en gevraagd heb naar de belkosten. Ik ben toen het nummer 0800 0402 gegeven. Dat nummer heb ik toen gebeld, dat zou de legitieme klantenservice van KPN zijn, zonder de belkosten. Ik ben toen verteld dit forum aan te maken in de hoop dat KPN technici dit zouden lezen en deze kosten gecompenseerd kunnen worden. Overigens kost het een euro per minuut om te bellen naar dit doorsluisnummer(09060400382). Samen met mijn abonnementskosten heb ik een factuur van 104,75 binnen gekregen die al automatisch afgeschreven is van mijn rekening. Ik hoop dat dit forum mij kan helpen.

U bent niet de eerste die een dergelijke topic aan maakt. En ik denk ook niet de laatste. 

KPN gaat dit niet vergoeden. Dat het ik in al die andere topics ook niet gezien namelijk. KPN heeft niets verkeerd gedaan. Zij hebben niets te maken met deze belbedrijven.


Goedemiddag @Soeresh Jodha, welkom op ons forum!
Dit is inderdaad een knap vervelende situatie! Schrikken ook als je dan zo'n factuur krijgt!
Ik kan me goed voorstellen dat je hiervan baalt. Helaas kan ik deze kosten zoals Nick hierboven noemt niet vergoeden, wij hebben geen invloed op deze partijen en de “diensten” die zij aanbieden. :frowning2:


We hebben niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders weet je ons te vinden!


Ook ik ben er in getrapt. Via de website van kpn is het telefoonnummer van de klantenservice niet makkelijk te vinden. Via een Google zoekopdracht kom je dan op een site waarvan je denkt dat het een kpn site is vanwege de foto en het logo en lettertype. Helaas mijn leesbril niet bij de hand en de telefoon van mijn dochter heeft een klein scherm. Dus druk op de button, krijgt een melding die je niet verwacht en waarvan je achteraf pas beseft wat er gezegd wordt omdat je in gedachten al bezig bent met het gesprek met de klantenservice. Ik snap dat kpn hier geen aandeel in heeft, maar ik zou het wel waarderen als kpn hier wat meer bekendheid aan zou geven om zodoende mensen te waarschuwen voor deze praktijken. Dit geld ook voor het probleem waar ik voor belde, het uitzetten van betaling via factuur.