Skip to main content

Hallo, 

Graag wil een e-sim met nieuw nummer aanschaffen om zakelijk en privé gescheiden te houden. Nu is mijn huidige Sim van Tele2 en die bieden geen E-Sim aan dus wil ik dit via kpn doen. Maar nu is de vraag ontvang ik via internet op beide  Sims whats app berichten? 
 ik lees dat dit maar op 1 Sim actief kan zijn. 

Beide sims hebben verschillende telefoonnummers. Maar WhatsApp is daar helemaal niet voor gemaakt. Die app gaat er vanuit dat je maar 1 nummer hebt. Als je overschakelt naar het andere nummer, dan denk ik dat WhatsApp het niet meer doet. En het 2de nummer ook toevoegen kan niet.

Wat je mogenlijk wel kunt doen is WhatsApp Business installeren en gebruiken voor dat 2de nummer. Dan heb dus 2 apps. De ene app doet het op je ene nummer en de andere app doet het op je andere nummer.


Bedankt voor je reactie. 

Ik gebruik inderdaad al Whats app business, maar ontvang ik dan alles als ik op 1kaart maar actief internet heb buiten de deur op wifi zullen beide nummers werken neem ik aan. 


We hebben deze vraag/situatie nog niet eerder bij de hand gehad en is het dus alleen veronderstellen. Dat ten eerste.

Een nummer via sim met Tele2 en een met e-sim via kpn dat lijkt me geen probleem.

Ik heb geen idee of je Whatsapp 2 x op je toestel kan installeren en of ze elkaar dan niet gaan 'storen'.

Ik denk zelf dat het gaat conflicteren.

Per Whatsapp account is één telefoonnummer mogelijk. 

Als Whatsapp nu het nummer van Tele2 is dan zal dat echter ook blijven werken als je alleen kpn actief hebt in je vrije tijd. Bij whatsapp staat je nummer namelijk volkomen los van je registratie bij een provider.

Je huidige Whatsapp werkt dus sowieso. Via welke provider je toestel op dat moment is verbonden. 

Alleen als je het nummer wat nu ook voor WA wordt gebruikt helemaal niet meer zou gebruiken is het verstandig om ook bij WA je ‘nieuwe’ nummer te registreren (aan te passen in zelfde account). 
Maar daar is voor jou dus nu geen sprake van.

Het enige is dat je privé gebruikers je dus niet op de privé nummer kunnen Whatsappen….. want dat is je werknummer.


Bedankt voor je reactie. 

Ik gebruik inderdaad al Whats app business,

Ja... en dan kun je ook de normale WhatsApp installeren voor het andere nummer.

maar ontvang ik dan alles als ik op 1kaart maar actief internet heb buiten de deur

Dat weet ik niet. Ik vermoed van wel.

 


Hoi @Wendy Hoefakker, welkom hier.

Heb je hier misschien hier iets aan? Dit is wel op Android telefoons gericht. 


Bedankt voor de reacties dit heeft me erg geholpen!


Bedankt voor de reacties dit heeft me erg geholpen!

Mogen wij misschien ook weten hoe je het hebt opgelost? :innocent:


@Wendy Hoefakker Benieuwd of het nu werkt… 

Ik heb ook een hoofd sim prive.. maar zou graag esim toevoegen voor zakelijk.. maar dan de internetbundel van mn hoofdsim gebruiken… 


Ik kreeg vorig jaar deze melding op m'n nieuwe foon: