Skip to main content

Ik heb 2 dual simkaarten (géén prepaid), 1 in mijn mobiel, de ander in een vaste autotelefoon. De auto is gedurende lange tijd niet gebruikt (ca 8 maanden). Ik kan nu niet meer met mijn autotelefoon bellen of gebeld worden. In de veronderstelling dat de autotelefoon defect was heb ik deze al vervangen, maar ook deze vervanger reageert precies hetzelfde. met mijn mobiel kan ik wel gewoon bellen en gebeld worden. 

Kan het zijn dat deze kaart toch is verlopen of geblokkeerd en, zo ja, hoe kan dat opgelost worden?

Hallo @jawi, heb je 2 simkaarten waar hetzelfde nummer op actief is? Een zogeheten duosim. 

Een Duo simkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de Duo simkaart wel op het volgende:

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt. 

Dank voor je reactie! Ik heb inmiddels contact gehad met de klantenservice en zij sturen me een nieuwe kaart. Ik veronderstel dat het probleem daarmee opgelost zal zijn.