Skip to main content

Ik heb een S21+ met een esim en heb er een 2e simkaart in geplaatst (geen esim). Maar ik krijg alleen te zien dat hij het de esim uitschakelt als ik de andere simkaart kies en v.v. Wat doe ik verkeerd ?

Welkom op ons forum, @MtB1! In principe zou het zo moeten zijn, dat als je een fysieke simkaart en e-sim met twee verschillende mobiele nummers in jouw toestel hebt, dat je ook van beide tegelijkertijd gebruik kunt maken. Je kunt wel instellen welke sim je bij voorkeur wilt gebruiken voor bellen, sms’en en internetten. Als je hier dus een andere simkaart (fysiek of e-sim) selecteert, dan zal jouw toestel gebruik maken van deze simkaart. Maar voor zover ik weet, zouden ze wel beide tegelijkertijd actief moeten kunnen zijn. Waarom dit bij jouw toestel niet werkt, durf ik je niet te zeggen. Je kunt met behulp van onze toestelhulp kijken of de instellingen juist staan. Kom je er daarmee niet uit, dan lijkt het mij goed om navraag bij Samsung te doen.


Klopt Denise, bedankt voor je reactie. Ik had het zelf verkeerd gedaan door mijn fysieke simkaart en mijn e simkaart op Sim 1 te zetten ipv de fysieke simkaart op Sim2. Nu werkt het wel goed.