Skip to main content

Ik studeer op dit moment voor een half jaar in Mexico en om mijn Nederlandse nummer te behouden, heb ik mijn abonnement omgezet naar een prepaid e-sim. Dit gaf mij de mogelijkheid om hier in Mexico een simkaart aan te schaffen. Sinds een paar weken heb ik echter de melding ‘Remove and reinsert the SIM to keep using telefoonnummer for iMessage and FaceTime’ en ik lijk ook geen sms’jes meer te kunnen ontvangen (vooral de verificatie sms’jes zijn hierin belangrijk). Volgens mij moet ik de simkaart opnieuw invoeren, maar ik kan de gegevens/code van deze simkaart nergens terugvinden. 

Ik probeer in contact te komen met de KPN klantenservice, maar de chatbot verwijst me steeds door naar het telefoonnummer. Aangezien ik in het buitenland zit, kan ik ze niet bellen. Hopelijk kunnen jullie me snel helpen. 

Hallo @KaylinIlana ,

De helpdesk is hiervoor vanuit het buitenland bereikbaar. 

+316 1200 1200

Nederlandse tijden maandag tot en met vrijdag 8 tot 18 uur. Zaterdag tot 17 uur. 
 

(nu dus net gesloten hiervoor.) 


@Noordzee Dankjewel voor je reactie. Weet je toevallig iets over de kosten van dit telefoonnummer? 


Als je niet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik* de kpn prepaid actief uitgaand gebruikt vervalt je aansluiting. 

Dan kun je nog 3 maanden alleen sms'en ontvangen in het buitenland. En binnen die tijd opwaarderen met een bon bij NL supermarkt of tijdschriften handel. Online kan niet meer in die reservetijd. 

Aangezien je ook geen sms meer krijgt is je aansluiting en telefoon nummer helaas geheel vervallen. Bij prepaid is het dan ook niet meer te recupereren. 

Enige wat nu kan is een kennis in Nederland een nieuw prepaid kaartje laten kopen. En voor verzending naar jouw eerst ( in zijn of haar eigen telefoon) activeren. Want prepaid in het buitenland activeren kan ook niet.

 

Bij *

Actief houden prepaid 

Steeds binnen 6 maanden zelf sms versturen of gesprek met verbinding opzetten