Skip to main content

Ik studeer op dit moment voor een half jaar in Mexico en om mijn Nederlandse nummer te behouden, heb ik mijn abonnement omgezet naar een prepaid e-sim. Dit gaf mij de mogelijkheid om hier in Mexico een simkaart aan te schaffen. Sinds een paar weken heb ik echter de melding ‘Remove and reinsert the SIM to keep using telefoonnummer for iMessage and FaceTime’ en ik lijk ook geen sms’jes meer te kunnen ontvangen (vooral de verificatie sms’jes zijn hierin belangrijk). Volgens mij moet ik de simkaart opnieuw invoeren, maar ik kan de gegevens/code van deze simkaart nergens terugvinden. 

Ik probeer in contact te komen met de KPN klantenservice, maar de chatbot verwijst me steeds door naar het telefoonnummer. Aangezien ik in het buitenland zit, kan ik ze niet bellen. Hopelijk kunnen jullie me snel helpen. 

Hallo @KaylinIlana ,

De helpdesk is hiervoor vanuit het buitenland bereikbaar. 

+316 1200 1200

Nederlandse tijden maandag tot en met vrijdag 8 tot 18 uur. Zaterdag tot 17 uur. 
 

(nu dus net gesloten hiervoor.) 


@Noordzee Dankjewel voor je reactie. Weet je toevallig iets over de kosten van dit telefoonnummer? 


Als je niet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik* de kpn prepaid actief uitgaand gebruikt vervalt je aansluiting. 

Dan kun je nog 3 maanden alleen sms'en ontvangen in het buitenland. En binnen die tijd opwaarderen met een bon bij NL supermarkt of tijdschriften handel. Online kan niet meer in die reservetijd. 

Aangezien je ook geen sms meer krijgt is je aansluiting en telefoon nummer helaas geheel vervallen. Bij prepaid is het dan ook niet meer te recupereren. 

Enige wat nu kan is een kennis in Nederland een nieuw prepaid kaartje laten kopen. En voor verzending naar jouw eerst ( in zijn of haar eigen telefoon) activeren. Want prepaid in het buitenland activeren kan ook niet.

 

Bij *

Actief houden prepaid 

Steeds binnen 6 maanden zelf sms versturen of gesprek met verbinding opzetten 

In de reservetijd daarna 3 maanden om op te waarderen met bon. Niet via internet. 

9 maanden deze handelingen niet wordt gezien als opzegging en is definitief helaas.


Dat nummer kan je nu met je kpn  prepaid niet meer bellen. 

Met een Mexicaans nummer kan je niet bellen. 


Als je niet steeds binnen 6 maanden na het laatste gebruik* de kpn prepaid actief uitgaand gebruikt vervalt je aansluiting. 

Dan kun je nog 3 maanden alleen sms'en ontvangen in het buitenland. En binnen die tijd opwaarderen met een bon bij NL supermarkt of tijdschriften handel. Online kan niet meer in die reservetijd. 

Aangezien je ook geen sms meer krijgt is je aansluiting en telefoon nummer helaas geheel vervallen. Bij prepaid is het dan ook niet meer te recupereren. 

Enige wat nu kan is een kennis in Nederland een nieuw prepaid kaartje laten kopen. En voor verzending naar jouw eerst ( in zijn of haar eigen telefoon) activeren. Want prepaid in het buitenland activeren kan ook niet.

 

Bij *

Actief houden prepaid 

Steeds binnen 6 maanden zelf sms versturen of gesprek met verbinding opzetten 

In de reservetijd daarna 3 maanden om op te waarderen met bon. Niet via internet. 

9 maanden deze handelingen niet wordt gezien als opzegging en is definitief helaas.

Dankjewel voor je reactie Peter. Het is echter geen zes maanden sinds het laatste gebruik. Het laatste gebruik was in februari. 


Heb je toen in februari zelf een sms verzonden of met het kpn nummer gebeld?

Ontvangen sms'en tellen niet mee voor het geldig houden!


@PeterG Ik ben hier in Mexico sinds februari, voor die tijd heb ik dus inderdaad het telefoonnummer gebruikt. 


Hallo @KaylinIlana ,

De helpdesk is hiervoor vanuit het buitenland bereikbaar. 

+316 1200 1200

Nederlandse tijden maandag tot en met vrijdag 8 tot 18 uur. Zaterdag tot 17 uur. 
 

 

Lukt het niet via dit nummer? Dan kun je KPN hiervoor ook bereiken via Twitter en Facebook. 


Staat er nog wel voldoende tegoed op?

Dat gaat buiten de EU als een speer namelijk. Zie zone 4.

Komt iemand nu op je voicemail dan kost het jouw ook € 2,04 per minuut terwijl die ander inspreekt. Het gesprek wordt namelijk via Mexico geleid ook al is je simkaart zonder verbinding. De laatste verbinding was via Mexico.

Bellen en ook gebeld worden is heel duur en je tegoed vliegt er doorheen! Ontvangen sms is gratis maar kan alleen als er tegoed is gek genoeg. 

 


Welkom op het forum @KaylinIlana, hoewel de aanleiding minder leuk is 😬 Heel goed dat je hier even over aan de bel trekt, ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor het betreffende mobiele nummer én het volledige simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


Welkom op het forum @KaylinIlana, hoewel de aanleiding minder leuk is 😬 Heel goed dat je hier even over aan de bel trekt, ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor het betreffende mobiele nummer én het volledige simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dankjewel Maja! Mijn telefoonnummer heb ik toegevoegd, maar ik kan het simkaartnummer nergens terugvinden, dat is het grootste probleem, aangezien ik hem zonder nummer niet toe kan voegen aan mijn telefoon😅


Wat bedoel je met '’toevoegen aan je telefoon'’? Je schuift gewoon de simkaart erin (bv ik kaartslot 2) en dan is het nummer/simkaart in je telefoon aanwezig.


Welkom op het forum @KaylinIlana, hoewel de aanleiding minder leuk is 😬 Heel goed dat je hier even over aan de bel trekt, ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor het betreffende mobiele nummer én het volledige simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dankjewel Maja! Mijn telefoonnummer heb ik toegevoegd, maar ik kan het simkaartnummer nergens terugvinden, dat is het grootste probleem, aangezien ik hem zonder nummer niet toe kan voegen aan mijn telefoon😅

Het simkaartnummer staat op het simkaartje als het goed is, zou je daar nog eens even goed op willen kijken? 🙂


Welkom op het forum @KaylinIlana, hoewel de aanleiding minder leuk is 😬 Heel goed dat je hier even over aan de bel trekt, ik kijk graag even met je mee!

Zou je daarvoor het betreffende mobiele nummer én het volledige simkaartnummer in willen vullen in het opmerkingsveld van je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?

Dankjewel Maja! Mijn telefoonnummer heb ik toegevoegd, maar ik kan het simkaartnummer nergens terugvinden, dat is het grootste probleem, aangezien ik hem zonder nummer niet toe kan voegen aan mijn telefoon😅

Het simkaartnummer staat op het simkaartje als het goed is, zou je daar nog eens even goed op willen kijken? 🙂

Ik heb helaas geen fysiek simkaartje, enkel een e-sim. Kan ik dit nummer ergens opvragen? 


Oh oh. Prepaid ondersteunt geen esim.

In dit geval ben je dus van abonnement naar prepaid gegaan terwijl je esim gebruikte. Dat is de enige situatie waarin het kan.

Om het nu weer actief te krijgen is helaas wel een échte simkaart nodig. Want met esim gaat dat niet lukken onder prepaid. En of je nummer behouden kan blijven (want prepaid).…

Ook weer naar esim zal niet kunnen onder prepaid. 

Ik weet zeker dat @Maja_ haar best gaat doen. 


Oei ok, dat het geen fysieke simkaart betreft maakt het wel wat lastiger @KaylinIlana 😬

Zoals PeterG al aangeeft is er bij Prepaid geen mogelijkheid om een E-sim te bestellen. Als hij nu niet actief is (om wat voor reden dan ook) dan is het dus niet mogelijk om hem weer actief te krijgen 🙁 Ook lukt het bestellen van een vervangende simkaart niet, omdat we niet een simkaartnummer hebben dat nodig is voor zo'n aanvraag. Wij hebben sowieso niet de optie om iets op te sturen naar het buitenland, dus je zou al afhankelijk zijn van iemand in Nederland die het simkaartje naar jouw Mexicaanse adres op kan sturen. Normaal gesproken zou je een KPN winkel binnen kunnen lopen en daar een simkaartje op kunnen halen, maar dat is een beetje moeilijk vanuit Mexico 😬

Ik heb navraag gedaan bij een achterliggende afdeling hoe we dit nu het best aan kunnen pakken, ik kom er op terug zodra ik een reactie van ze ontvang!

 

 


Ben ik weer @KaylinIlana!

De enige optie die er blijkt te zijn is als volgt:

  • iemand in Nederland koopt een NIEUWE simkaart voor je (met dus ook een nieuw, nog onbekend Prepaid nummer)
  • deze persoon stuurt de simkaart op naar jouw Mexicaanse adres
  • zodra je hem ontvangen hebt en de simkaart werkt ook echt, laat je mij dit weten zodat jouw huidige nummer overgezet kan worden op die simkaart!
  • opnieuw activeren van E-sim is daarmee dus niet mogelijk helaas, het zal dus een fysieke simkaart blijven totdat je weer in Nederland bent en het nummer weer om laat zetten naar een abonnement

Moet de koper die simkaart dan eerst ook in Nederland activeren @Maja_ ?

Of kan jij dat dan doen als ie in Mexico in de telefoon zit?


Ben ik weer @KaylinIlana!

De enige optie die er blijkt te zijn is als volgt:

  • iemand in Nederland koopt een NIEUWE simkaart voor je (met dus ook een nieuw, nog onbekend Prepaid nummer)
  • deze persoon stuurt de simkaart op naar jouw Mexicaanse adres
  • zodra je hem ontvangen hebt en de simkaart werkt ook echt, laat je mij dit weten zodat jouw huidige nummer overgezet kan worden op die simkaart!
  • opnieuw activeren van E-sim is daarmee dus niet mogelijk helaas, het zal dus een fysieke simkaart blijven totdat je weer in Nederland bent en het nummer weer om laat zetten naar een abonnement

Dankjewel @Maja_  ! Is er een mogelijkheid om dit per telefoon te bespreken? Via WhatsApp bellen bijvoorbeeld?


Ik werk zelf alleen bij het forum en kan dus niet bellen, als je dit wel graag telefonisch wil bespreken met 1 van mijn collega's kan je onze klantenservice bereiken via +316 1200 1200. De kans bestaat dan echter wel dat je iemand treft die niet weet dat het mogelijk is om jouw nummer over te zetten op de andere simkaart, aangezien ik hiervoor contact heb gezocht met een achterliggende afdeling 😉 Het is wel echt mogelijk!

 


Ik werk zelf alleen bij het forum en kan dus niet bellen, als je dit wel graag telefonisch wil bespreken met 1 van mijn collega's kan je onze klantenservice bereiken via +316 1200 1200. De kans bestaat dan echter wel dat je iemand treft die niet weet dat het mogelijk is om jouw nummer over te zetten op de andere simkaart, aangezien ik hiervoor contact heb gezocht met een achterliggende afdeling 😉 Het is wel echt mogelijk!

 

In verband met de kosten van internationaal bellen, zou dit alleen via WhatsApp kunnen voor mij. Is dit een mogelijkheid met dit nummer? Verder vroeg ik mij af of ik de simkaart zelf op kan halen als ik weer terug ben in Nederland, in augustus of dat mijn eigen nummer tegen die tijd is verlopen? 


Is dit een mogelijkheid met dit nummer?

Helaas niet. Het is een nummer wat alleen achter een telefooncentrale zit.

Verder vroeg ik mij af of ik de simkaart zelf op kan halen als ik weer terug ben in Nederland, in augustus of dat mijn eigen nummer tegen die tijd is verlopen? 

Verder vroeg ik mij af of ik de simkaart zelf op kan halen als ik weer terug ben in Nederland, in augustus of dat mijn eigen nummer tegen die tijd is verlopen? 

Goede vraag. Maar tegen die tijd is het inderdaad vervallen. Dat is bij prepaid 3 maanden en je nummer is nú al een tijdje niet meer actief. 

Mijn advies. 

Laat een bekende een prepaid kaart kopen. En laat deze hem ook activeren. Dat kan alleen in Nederland op het kpn netwerk.

In zijn of haar telefoon stoppen en kort iemand bellen. 

En omdat.ie naar buiten de EU gaat is het ook zaak er voldoende beltegoed op te zetten. Minstens 20 euro. Daarna kan ie naar jouw toe.

Zodra je de kaart hebt ontvangen en er bijvoorbeeld even met een belletje met verbinding gecheckt hebt dat het werkt meldt je je hier in dit topic. 

Zet dan wel het 06 nummer van de nieuwe simkaart in je profiel onder persoonlijke opmerkingen.

https://forum.kpn.com/settings/profile

En je eigen nummer op de regel mobiele telefoon nummer (s).

Dan gaat @Maja_ haar contact aansturen en krijg je je nummer terug. 

Dat gaat echt goed zo!

Oh ja. Omdat het prepaid is kan ie niet naar esim omgezet. Dat kan wel weer als je er terug in Nederland weer een abonnement op hebt. 

 


@PeterG Bedankt voor de toelichting. Ik ben alleen bang dat de sim-kaart niet op tijd hier aan komt. Ik heb nog maar tot half juni een vast adres en daarna ben ik overal en nergens. Wat als de simkaart wordt geactiveerd, maar niet in mijn telefoon wordt gestopt? Kan ik dan mijn nummer behouden? 


Ik heb ook de plek in mijn telefoon nodig voor mijn Mexicaanse nummer en abonnement namelijk. Zou een optie zijn om terug te gaan naar mijn voormalige abonnement en hem dan om te zetten in een e-sim? Het probleem is de prepaid functie, nietwaar?