Skip to main content

Ik studeer op dit moment voor een half jaar in Mexico en om mijn Nederlandse nummer te behouden, heb ik mijn abonnement omgezet naar een prepaid e-sim. Dit gaf mij de mogelijkheid om hier in Mexico een simkaart aan te schaffen. Sinds een paar weken heb ik echter de melding ‘Remove and reinsert the SIM to keep using telefoonnummer for iMessage and FaceTime’ en ik lijk ook geen sms’jes meer te kunnen ontvangen (vooral de verificatie sms’jes zijn hierin belangrijk). Volgens mij moet ik de simkaart opnieuw invoeren, maar ik kan de gegevens/code van deze simkaart nergens terugvinden. 

Ik probeer in contact te komen met de KPN klantenservice, maar de chatbot verwijst me steeds door naar het telefoonnummer. Aangezien ik in het buitenland zit, kan ik ze niet bellen. Hopelijk kunnen jullie me snel helpen. 

Ik weet zeker dat het nummer na de activering ook overgezet kan als de sim bij je kennis in Nederland blijft.

Als die er na de activatie ook minimaal 10 euro tegoed op zet blijft ie op zeker 6 maanden geldig vanaf dat moment. 

In Nederland kun je de kaart dan in ontvangst nemen en je kennis de kosten vergoeden. 

Dus

A kaart kopen 

B in telefoon stoppen en met kort belletje activeren. 

C Maja informeren ( 06 nummer simkaart en je eigen nummer)

D kennis dient er wat tegoed op te zetten. Vanaf dat moment is ie in ieder geval 6 maanden geldig. 

En met je eigen nummer. 

Fijne trip nog 😀


Ik weet zeker dat het nummer na de activering ook overgezet kan als de sim bij je kennis in Nederland blijft.

Als die er na de activatie ook minimaal 10 euro tegoed op zet blijft ie op zeker maanden geldig vanaf dat moment. 

In Nederland kun je de kaart dan in ontvangst nemen en je kennis de kosten vergoeden. 

Dus

A kaart kopen 

B in telefoon stoppen en met kort belletje activeren. 

C Maja informeren ( nummer simkaart en je eigen nummer)

D kennis dient er wat tegoed op te zetten. Vanaf dat moment is ie in ieder geval 6 maanden geldig. 

En met je eigen nummer. 

Fijne trip nog 😀

Super! Ontzettend bedankt voor de hulp @PeterG en @Maja_ 


Terug naar je oude abonnement kan niet. Om er weer een abonnement op te krijgen (en daarna weer esim) gaat niet lukken in het buitenland. 

Handtekening zetten is wat lastig hè. Het is een nieuw abonnement dus een fysieke handtekening op het contract is dan nodig. 


Ik weet zeker dat het nummer na de activering ook overgezet kan als de sim bij je kennis in Nederland blijft.

Als die er na de activatie ook minimaal 10 euro tegoed op zet blijft ie op zeker maanden geldig vanaf dat moment. 

In Nederland kun je de kaart dan in ontvangst nemen en je kennis de kosten vergoeden. 

Dus

A kaart kopen 

B in telefoon stoppen en met kort belletje activeren. 

C Maja informeren ( nummer simkaart en je eigen nummer)

D kennis dient er wat tegoed op te zetten. Vanaf dat moment is ie in ieder geval 6 maanden geldig. 

En met je eigen nummer. 

Fijne trip nog 😀

Super! Ontzettend bedankt voor de hulp @PeterG en @Maja_ 

Precies dit inderdaad! Als de nieuwe simkaart actief is kan hij ook gewoon bij de persoon blijven die hem voor je heeft gekocht 🙂 Laat je het weten als dit geregeld is? Dan zal ik er voor zorgen dat jouw nummer daar op wordt geregistreerd!