Skip to main content

Ik zou graag een duo SIM bestellen op mijn bestaande SIM only .

Maar dan alleen voor data zodat ik mijn tablet buiten de deur kan gebruiken.

 

Is dit mogelijk een duo SIM alleen voor data op hetzelfde abonnement ??? 

Welkom op het forum en wat leuk dat je hier jouw vraag stelt @Ed van Diemen.  Duo-sim bij jouw abonnement is zeker mogelijk. Je krijgt dan een 2de simkaart voor hetzelfde nummer en hetzelfde abonnement dus bellen en data. Bij het gebruik van de Duo SIM-kaart moet u er rekening mee houden dat u slechts 1 toestel tegelijkertijd kunt gebruiken. Dus wil je dan jouw tablet gebruiken op 4G dan zal jouw mobiele telefoon uitgezet dienen te worden. 

 


Hallo @Jeroen_dB  en @Ed van Diemen , volgens de voorwaarden mogen apparaten waarmee niet gebeld kan worden  alléén data-sims (097) gebruiken, of interpreteer ik de voorwaarden verkeerd?

@Ed van Diemen  zou voor zijn tablet dus een speciale data-sim aan moeten schaffen i.v.m. de eindigheid van het aantal 06-nummers.

Providers verstrekken wel 06-nummers voor uitluitend data doeleinden omdat ze niet aan de klanten vragen waar ze het mobiele nummer voor willen gebruiken, waarmee ze dus eigenlijk verkeerd bezig zijn. De klant valt dus niets te verwijten, want die kan niet alles weten, maar de providers wel.

 

 


Bedankt, ik heb een speciaal SIM aangevraagd voor data, een 097 nummer.


op de KPN website, waar ik ook zoek, kom ik nergens de mogelijkheid tegen een duo-sim aan te vragen. Ik weet dat het kan want ik heb er één, maar zou er nu ook een willen op het telefoonnummer van mijn echtgenote. Welke moderator post er een link of een hint ?


@S.P. Ammer Ing. 

Ik neem aan dat je de nadelen van duo sim weet?

Niet beide toestellen tegelijk aan is de voornaamste.

TIP: internet op tablet buiten de deur? Gebruik de Hotspot (wifi) van je telefoon. Je telefoon fungeert dan als 4G-modem. Je hebt dan op beide tegelijk internet. (telefoon en tablet moeten wel in elkaars buurt zijn)

Duo sim kan hier aangevraagd: https://www.kpn.com/zakelijk/mobiel/extra-opties/duo-simkaart.htm Het is een link bij KPN ZAKELIJK, dus of het (nog) kan met consumentenabonnement….. (gevonden via kpn.com/simkaart)

Nadelen duo-sim

  • Een Duo simkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
  • Als je een Duo simkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
  • Duo simkaarten zijn niet bedoeld om in Dual-sim telefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als Duo sim.

Is uit ook echt uit? Of is de vliegtuigstand voldoende?


Vliegtuigstand kan ook inderdaad. Je kan dan wel wifi gebruiken voor internet maar niet voor wifi-bellen. 


Dank!