Skip to main content

Beste KPN’ers,

 

Ik wilde een Duo Sim NFC bestellen en had dit in de MijnKPN app geregeld. Echter heb ik slechts één sim kaart gekregen en in de brief staat dat mijn andere simkaart wordt gedeactiveerd als ik de nieuwe activeer. Zover weinig ‘DUO'.

 

Ik ben er ook achter gekomen waar de fout zit: als je klikt in de MijnKPN app op ‘Bekijk meer opties’ , scroll naar beneden naar ‘Beheer’, klik op Simkaart, Simkaart vervangen en je kiest voor Duo-simkaart . Krijg je twee opties:

  1. KPN DUO
  2. KPN (3-in1) Postpaid NFC

Als je op optie 1 klikt staat dat deze niet geschikt is voor NFC. Wat nogal rot is, aangezien Apple Pay, Google Pay, allemaal via NFC gaat.

Dus gekozen voor optie 2 maar dan krijg je gewoon 1 normale sim. Misschien handig als dit wat beter wordt vermeld. Contact opgenomen met de klantenservice en daar was een meneer die me vertelde dat DUO sim met NFC wel mogelijk is maar dat je die in de winkel moet ophalen.

Hoe zit dit?

 

Daarbij, hoe zit het met de ontwikkelingen voor DUO e-sim? Of een e-sim voor de Apple watch? In België, Frankrijk en Duitsland kan dit allang. Als iemand de kar kan/moet trekken in Nederland is het wel KPN.

 

Hi @Petjeaf, welkom op ons forum. 

Dat klinkt verwarrend allemaal, ik kan me voorstellen dat je wilt weten hoe het precies zit. Goed dat je een seintje geeft, ik heb wat onderzoek voor je gedaan. Voorheen hadden we inderdaad simkaarten met een NFC functie erin. Echter is dat in november 2020 veranderd. Sinds dien hebben we nieuwe simkaarten zonder NFC functieen zijn de NFC simkaarten eruit gegaan. Vandaar dat je ziet staan dat de simkaart niet voor NFC geschikt is. De reden hiervan is dat de functionaliteit voor contactloos betalen in het mobiele toestel zelf zit; niet langer in de NFC functionaliteit van de SIM kaart.