Skip to main content

Mijn oorspronkelijke smartphone noem ik nr 1 en de andere extra telefoon nr. 2.

Als ik bij nr. 2 de sim-kaart plaats en naar dit toestel bel dan gaat nr. 2 over. 

Nr 1 blijft dan uit. Echter als ik nr. 2 helemaal uitschakel dan is ook nr. 1 niet bereikbaar meer (voicemail gaat dan aan).

De oplossing tot nu toe is dat ik slechts 1 x met nr 1 ga bellen naar buiten. Dan is alles weer mogelijk met nr. 1.

Mijn vraag nu is er nog een andere oplossing mogelijk of zie ik een bepaalde instelling over het hoofd?

 

Hallo @Even bellen 

 

Bij Duo sim kan je maar 1 simkaart tegelijk gebruiken, als je van toestel wil wisselen moet je dus de ene uit- of op vliegtuig stand zetten en dan pas de andere aanzetten en vice versa.

 

Zie ook deze pagina bij de Vragen over simkaarten: https://www.kpn.com/service/mobiel/aanvragen.htm

Wat is een duosimkaart?

Een duosimkaart bestaat uit twee simkaarten voor hetzelfde telefoonnummer. Deze simkaarten kun je in verschillende toestellen plaatsen (bijvoorbeeld een mobiele telefoon en een carkit). Zo heb je twee toestellen waarop je met hetzelfde nummer bereikbaar bent, zonder dat je de simkaart over hoeft te plaatsen. Let bij de duosimkaart wel op het volgende:

  • Een duosimkaart kun je niet tegelijkertijd gebruiken in 2 toestellen. Heb je beide toestellen aan staan, dan komen je gesprekken en/of berichten binnen op het toestel dat je het laatste hebt gebruikt. Hierdoor kun je gesprekken of berichten missen/niet op tijd zien.
  • Zorg er dus voor dat er maar 1 toestel aanstaat. Wissel je van toestel, dan is het belangrijk dat het actieve toestel eerst wordt uitgeschakeld en daarna pas het tweede toestel wordt ingeschakeld. Na het wisselen kan het voorkomen dat je niet bereikbaar bent of dat je geen berichten kan ontvangen. Dit probleem verdwijnt nadat je een uitgaande verbinding hebt gemaakt.
  • Als je een duosimkaart gebruikt, werken sommige apps niet vlekkeloos. WhatsApp, bijvoorbeeld, kun je maar op 1 apparaat tegelijk gebruiken. Wissel je van toestel, dan moet je WhatsApp afmelden op het ene toestel en hem (opnieuw) aanmelden op het andere toestel.
  • Duosimkaarten zijn niet bedoeld om in dualsimtelefoons te gebruiken. Dit soort toestellen gebruik je juist voor 2 verschillende aansluitingen.
  • Je kunt e-sim niet gebruiken als duosim.