Skip to main content

Ik heb nu een gewone duo simkaart, eentje voor mijn telefoon, eentje voor een dongle. Dat bevalt matig omdat ik steeds mijn telefoon op vliegtuigstand moet zetten als ik mijn dongle wil gebruiken. Ik overweeg daarom een abonnement op een datakaart (1GB) te nemen en dan GBs te delen van mijn telefoonabonnement. Ik zou dan echter meteen de stap willen maken naar een dongle (voor eigen gebruik op mijn laptop) plus een mifi router als ik met het gezin op stap ben. Ik zou dan een duo simkaart voor dat dataabonnement willen hebben, eentje in de dongle, eentje in de router. Ik snap dat ik ze dan niet allebei tegelijk kan gebruiken, maar dat is niet erg.

Kan dat?

Hallo @hutsemefluts je zou inderdaad dan van DUO-sim gebruik kunnen maken. Als het data-only abonnement actief is, kan er daarna een 2de simkaart worden besteld voor de DUO-sim.


Hallo @Jeroen_dB , weer wat geleerd, ik wist niet dat je een datasim, dus 0970, ook als duo-sim aan kan vragen.

Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een tablet met een KPN datasim met 0970…., dus ik kan in de KPN-winkel een soortgelijke kaart erbij krijgen met hetzelfde nummer voor hetzelfde geld?

 


Dankjewel Jeroen,

Ik vroeg ernaar in de KPN winkel bij het bestellen van de datasim. Daar gaven ze aan dat het niet mogelijk was. Maar als ik het goed begrijp is dit een tweetraps proces: eerst de datasim aanschaffen en activeren en dan pas de duo-sim aanvragen (en dus ook weer activeren). Wat omslachtig, maar als het werkt, prima.

Hallo @hutsemefluts je zou inderdaad dan van DUO-sim gebruik kunnen maken. Als het data-only abonnement actief is, kan er daarna een 2de simkaart worden besteld voor de DUO-sim.

 


Hallo @Jeroen_dB , weer wat geleerd, ik wist niet dat je een datasim, dus 0970, ook als duo-sim aan kan vragen.

Mijn vrouw heeft sinds een paar weken een tablet met een KPN datasim met 0970…., dus ik kan in de KPN-winkel een soortgelijke kaart erbij krijgen met hetzelfde nummer voor hetzelfde geld?

 

Hallo Jan,

Met mijn eerdere duo-sim kaart voor mijn gewone 06 abonnement was het zo dat maar een van beide apparaten tegelijk actief kan zijn cq aan kan staan. Dat zal met een 0970 duo-sim niet anders zijn. Met zijn tweeën tegelijk internetten zal dan niet gaan, na elkaar wel.