Skip to main content

Ik ontvang een mail van campagne@kpn.com over stoppen 2g per 31december2023 ?!?

Ik ontvang een mail van campagne@kpn.com over stoppen 2g per 31december2023 ?!?

Hallo @Speed gonzalez die mail op zich komt van KPN.

Alleen stopt 2G niet per 31-12-2023 maar simkaarten ouder dan 8 jaar werken niet meer op 2G na die datum, daarom kun je die simkaart omwisselen voor een nieuwer type.

Even goed lezen dus.

 


Er staat nergens dat t gaat om simkaarten ouder dan 8 jaar. Ik belde ook naar de helpdesk 08000402. Daar weten ze van niks....janD weet t wel? 


Er staat nergens dat t gaat om simkaarten ouder dan 8 jaar. Ik belde ook naar de helpdesk 08000402. Daar weten ze van niks....janD weet t wel? 

Hallo @Speed gonzalez is in een ander topic binnen dit forum ook aan de orde geweest en daar werd het meegedeeld.

 


Er staat nergens dat t gaat om simkaarten ouder dan 8 jaar. Ik belde ook naar de helpdesk 08000402. Daar weten ze van niks....janD weet t wel? 

De klantenservice heeft er bericht over gehad alleen dat was in mei van dit jaar. Dus het kan zijn dat ze het alweer zijn vergeten of je een nieuwe collega hebt gesproken. Heb het gister uitgezocht in een ander topic waar JanD de info vandaan haalt.


Toch raar dat ik t hier aan de orde moet stellen. Slordig van de kpn. Zij dienen t te communiceren in de berichtgeving naar de klant. Er wordt in het bericht gewezen naar het tel.nr. en die weten t ook niet.

Ene janD en een monteur weten t wel......en zij verwijzen naar een bericht in dit forum. Tijdens het contact met de helpdesk heb ik nog verwezen naar dit forum. Daar werd NIET op gereageerd. Dus wie zegt mij dat dat bericht in dat andere topic wel juist is. Vraag: op welke topic kan ik dat bericht lezen en is dat bevestigd door een KPN official ?


In dit topic: 

waar we naar verwijzen staan een screenshot van de mail, in deze mail staat ook enkel dat de simkaart niet meer werkt na december. Niet dat 2g er uit gaat.

 

Verder vindt ik het jammer dat je me niet gelooft. In het verleden heb ik sores gehad omdat ik screenshots van onze interne website deelde met bewijs / antwoord op de vraag. Dus ik kan niet laten zien dat dit het beleid is. Je kan me of geloven aangezien ik bij KPN werk en toegang heb tot interne info of je wacht enkele dagen op een reactie van een moderator die het zal bevestigen voor je. 


Waarom zou ik u moeten geloven, beste ik_combineer. 

Hebt u wel 's sores gehad over t eea ? Dat pleit niet voor KPN....U hebt t over een moderator. 

Bestaan die dan ?


In het volgende topic tref je een conversatie aan omtrent het vervangen van oude simkaarten die op (korte) termijn niet meer zullen werken. Dit zijn oude simkaarten die niet geschikt zijn voor de nieuwe technieken en waarbij ook diverse beveiligingsupdates ontbreken:

In de betreffende conversatie wordt gesproken overprepaid, maar dit geldt ook voor abonnementen!

 

Het stoppen van 2G, lees je op de website van KPN, vervang je simkaart eenvoudig via deze pagina.

Dit hoeft niet door een KPN official (moderator) te worden bevestigd (kan wel) maar de website zelf zegt eigenlijk al genoeg. En anders is er natuurlijk altijd nog het persbericht die KPN er al op 2 juli 2021 uitgestuurd heeft: https://www.overons.kpn/nieuws/van-2g-tot-5g-hoe-nieuwe-mobiele-technologie-oudere-generaties-vervangt/

 

Let op: In december 2025 stopt het 2G netwerk bij KPN

Meer informatie hierover kun je vinden in het onderstaande topic:


Hallo @Speed gonzalez dit forum kan niet bestaan zonder moderatoren, want dan zou het een puinhoop worden. Alles wat hier geplaatst wordt, wordt door het moderatieteam gelezen, gemodereerd en waar nodig op gereageerd, Zie onder andere moderator Jeroen_dB KPN moderator iets verder terug binnen dit topic.

 

 


Beste gerrit s76 uw info is overbodig.  Ik hoop op een reactie van de moderator.

 

2G blijft bestaan
In tegenstelling tot 3G wordt 2G nog relatief veel gebruikt voor bijvoorbeeld spraakverbindingen en zakelijke toepassingen, denk aan slimme meters. Het 2G-netwerk van KPN blijft de komende jaren beschikbaar en in dienst tot december 2025. KPN gaat de spraakkwaliteit verbeteren met de introductie van HD-voice op 2G en daarmee wordt dit gelijkwaardig aan de spraakkwaliteit van 3G. De beste netwerkervaring wordt verkregen door gebruik te maken van VoLTE via 4G of 5G.

https://www.overons.kpn/nieuws/van-2g-tot-5g-hoe-nieuwe-mobiele-technologie-oudere-generaties-vervangt/

 


Wat wil je verder nog weten @Speed gonzalez De info die door de forumleden is gegeven klopt allemaal. 


Vraag: Waar op de website van kpn kan ik lezen dat simkaarten ouder dan 8 jaar worden afgesloten van 2g.

Antwoord: nergens

Bij navraag bij de telefonische helpdesk 08000402 weet men nergens van.

Ik heb een mail moeten sturen naar bewijsstuk@kpn.com 

De medewerker kon mij geen feedback geven. Ik ga daar wel om vragen.

 


Vraag: Waar op de website van kpn kan ik lezen dat simkaarten ouder dan 8 jaar worden afgesloten van 2g.

Antwoord: nergens

Bij navraag bij de telefonische helpdesk 08000402 weet men nergens van.

Ik heb een mail moeten sturen naar bewijsstuk@kpn.com 

De medewerker kon mij geen feedback geven. Ik ga daar wel om vragen.

 

Als je een simkaart hebt die ouder is dan 8 jaar werkt deze gewoon vanaf 1-1-2024 niet meer, dus als je je simkaart niet bijtijds omruilt merk je het meteen met de jaarwisseling, dan heb je bewijs genoeg toch?

Een simkaart wisselen is gratis, is begrijp het probleem niet.

 


Vraag: Waar op de website van kpn kan ik lezen dat simkaarten ouder dan 8 jaar worden afgesloten van 2g.

Antwoord: nergens

Bij navraag bij de telefonische helpdesk 08000402 weet men nergens van.

Ik heb een mail moeten sturen naar bewijsstuk@kpn.com 

De medewerker kon mij geen feedback geven. Ik ga daar wel om vragen.

 

Maar wat is je vraag op dit forum? Een moderator (officheel medewerker van dit forum) heeft al geantwoord dat tot nu toe alle reacties juist zijn. Dus wat is nu nog je vraag waar dit forum mee kan helpen? Want op dit moment hoor ik enkel dat je klaagt dat alles slecht en fout is. 


Graag wil ik dat u stopt. Dit heeft geen zin.

Ik ga verder met 08000402.  Zojuist nog gebeld.


U doet maar. Ook deze reactie is overbodig. Maar dat wist u al.

Veel succes met uw hersenspinsels.  En nu graag stoppen.

Je zou zelf ook kunnen stoppen met reageren, omdat je al telefonisch contact hebt (gehad) met KPN, dan houd je het contact via 1 lijntje, de telefoon dus, wel zo gemakkelijk.

Het ga je goed @Speed gonzalez . Dit is mijn laatste reactie naar jou toe.

 

Â