Skip to main content
Beantwoord

E-Sim activeren lukt niet, geeft een foutmelding

• 7 juli 2025
  • 4 reacties
  • 35 keer bekeken

• Nieuwkomer
  • 2 reacties

In het kort:

E-sim getracht te activeren op nieuwe telefoon, 'aanbevolen keus' (hier wordt overigens geen melding gemaakt dat fysieke simkaart direct vervalt). Deze werkte echter niet, dus ik heb getracht terug te schakelen naar mijn 'oude telefoon'.

KPN (problemen met verschillende aanvliegmethoden om e-sim te activeren):

• Biedt geen QR-code om iPhone in te stellen (zoals apple dit bedacht heeft)
  • Stuurt een SMS code om 'over te zetten' (maar ik ben dus niet bereikbaar)
  • Via de app krijg ik direct óf uren later een melding dat simkaart niet geactiveerd kan worden (geen foutmelding waarom……...)
  • Via chatbot de volgende link geraadpleegd: https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim/installeren?icid=chatbot-clickout-nina-esim-installatiehulp#esim-lost-stolen|home dat boezemde even vertrouwen in, omdat dit buiten het bereik van mijn mobiele nummer omgaat, maar de grap is dat ze een code opsturen naar je mail, ik deze invoer, en ze dan tóch iedere keer weer aangeven dat deze fout is… De code laat tóch echt weinig aan interpretatie over.
  • Opnieuw contact: "Maak een belafspraak"… Tja, dat behoeft geen uitleg meer denk ik. 

Ik wil graag een snelle oplossing op afstand.

Groet,
Luc

Beste antwoord door Anonymous

Hallo ​@LTMD 

Het lijkt mij het handigst om langs een KPN Winkel in de buurt te gaan, neem dan wel je abonnementsgegevens en een geldig legitimatie bewijs mee.
Ze zouden daar moeten kunnen zien wat er fout gaat en hopelijk het probleem kunnen oplossen.

Andere optie is van iemand een toestel te lenen en daarmee het gratis 0800-0402 nummer van de klantenservice te bellen.
Een terugbelafspraak maken kan ook maar is waarschijnlijk niet handig in jouw situatie.

Bekijk origineel

4 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 7 juli 2025

Nogmaals via de chatbot contact en nogmaals de e-sim verloren manier geprobeerd. Maar ook dit geeft foutmeldingen, email + verificatiecode binnen, vervolgens vult KPN zelf het (juiste) rekeningnummer in, daar betaal ik dan ook 1 cent mee. En ja hoor…. foutmelding dat sim niet geactiveerd kan worden. Neem contact op met klantenservice! DAT KAN IK NIET!

• 0 reacties
  • Antwoord
  • 7 juli 2025

Hallo ​@LTMD 

Het lijkt mij het handigst om langs een KPN Winkel in de buurt te gaan, neem dan wel je abonnementsgegevens en een geldig legitimatie bewijs mee.
Ze zouden daar moeten kunnen zien wat er fout gaat en hopelijk het probleem kunnen oplossen.

Andere optie is van iemand een toestel te lenen en daarmee het gratis 0800-0402 nummer van de klantenservice te bellen.
Een terugbelafspraak maken kan ook maar is waarschijnlijk niet handig in jouw situatie.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22

Hoi ​@LTMD. Welkom op de community! Wat vervelend dat het activeren van de eSIM zo moeizaam verloopt, en dat het terugzetten naar je oude telefoon ook niet lukt. Heb je inmiddels al contact opgenomen met de klantenservice of ben je al langs een KPN winkel geweest om dit probleem te verhelpen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 10 juli 2025

Bedankt voor jullie reacties. Inmiddels is het na contact gelukt!

Het vervelende is is dat je in de verschillende methoden tegen allerhande foutmeldingen aanloopt "Kan niet geactiveerd worden" of "Er is een fout opgetreden" zonder enige toelichting. Zeker wanneer iemand verwacht dat hij/zij kennis heeft van zaken. Dat wekt irritatie op. 

Gelukkig ben ik, los van dit incident, te spreken over KPN, het bereik en de service. 

Wat mij betreft kan thread gesloten worden :). 

Reageer