Skip to main content

Hallo allemaal,

Ik heb een Samsung A52, die niet geschikt is voor e-sim. Nu is er een manier om dit toch voor elkaar te krijgen, namelijk via esim.me. Je koopt er een soort simkaart waarop een stuk software staat en daardoor kan je telefoon wel overweg met e-sim. Je kunt dan een QR-code scannen of een code invoeren, die je van je provider krijgt om je e-sim-profiel te downloaden en je mobiel werkt vervolgens met e-sim. Echter, KPN faciliteert dit niet via hun app.

Ik heb contact opgenomen met KPN en daar werd me duidelijk gemaakt dat het niet lukt, omdat ik een oud Telfort-abonnement had. Als ik dat zou omzetten naar een KPN-abonnement kon dit probleem wel opgelost worden. Vervolgens heb ik dat gedaan; ik heb nu een KPN-abonnement. Maar het aanvragen van e-sim lukt nog steeds niet via de app. Dus heb ik weer gebeld en deze keer werd me verteld dat het ook nooit zou gaan lukken, omdat de kpn-app alleen kijkt naar of de telefoon hiervoor geschikt is. Ze zijn niet bereid een QR-code of een e-sim-profiel te verschaffen.

Hoe kan ik dit probleem aanpakken?

Dank,

Frank.

Probleem?

E-sim is alleen maar gedoe. Wat als je telefoon stuk gaat? Een fysieke simkaart haal je er ze uit en stop je in het vervangende toestel. 

Een e-sim overzetten is een hoop gedoe. Zeker als het toestel zo stuk is dat deze niet meer werkt.

En jij maakt er nog meer gedoe van met een feitelijk ongeschikt toestel. 

Maar goed. Het gaat bij jouw echt niet werken. Kpn ondersteunt toestellen die de juiste software hebben. Dat is natuurlijk ook beter voor de veiligheid. 


Bedankt, maar ik heb niets aan je reactie. 


Wat jij wilt met de a52 gaat niet lukken. Het toestel ondersteunt (Samsung software) geen e-sim. Als je per se e-sim wilt koop een geschikt toestel. 

Maar e-sim werkt niet beter, of minder, dan een simkaart.

 koopt er een soort simkaart 

Kan je mijns inziens beter een gewone simkaart erin doen, toch. 


Bedankt voor je mening. Maar ik zou toch graag een esim hebben, want dan kan ik in landen buiten de EU gemakkelijk switchen tussen de KPN en de door mij aangeschafte bundel voor dat land. Anders moet ik steeds fysiek wisselen van kaart en dat kan op de duur ook schade opleveren.

Dus mijn vraag blijft: hoe kom aan het KPN-profiel (code of QR-code)?


Hallo @Nimmerdor, welkom bij de KPN Community! 

Ik snap je vraag, maar wat jij wil gaat helaas niet lukken. Een e-sim installeren gaat via de MijnKPN app. En deze kijkt alleen naar de geschiktheid van jouw toestel. Een extra stukje software om e-sim mogelijk te maken op jouw telefoon brengt hier geen verandering in.