Skip to main content

Heb de fysieke sim kaart weer teruggestopt en die doet het nog. Wat nu?

Krijg nu een melding dat de e sim niet geactiveerd kan worden :(


@rocksoff Heb je Android 11 toevallig? Zo ja, heb je het kopje onderaan het startbericht over de stappen voor Android 11 dan ook al gelezen en geprobeerd? Benieuwd of het dan wel werkt. 🙂


Nee, heb een iPhone 14


Check @rocksoff. Zou je dan je toestel eens opnieuw op willen starten en de activatiestappen nogmaals willen doorlopen? Ik zet ze voor de handigheid hier ook neer: 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Als de fysieke sim namelijk nog werkt, dan loopt de activatie wellicht nog niet goed door. 

Mocht het ook dan niet lukken, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik de aanvraag van de e-sim terug kan vinden en hoe het ervoor staat. 

 


Check @rocksoff. Zou je dan je toestel eens opnieuw op willen starten en de activatiestappen nogmaals willen doorlopen? Ik zet ze voor de handigheid hier ook neer: 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Als de fysieke sim namelijk nog werkt, dan loopt de activatie wellicht nog niet goed door. 

Mocht het ook dan niet lukken, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik de aanvraag van de e-sim terug kan vinden en hoe het ervoor staat. 

 

Geprobeerd; werkt nog steeds niet. Profiel heb ik aangevuld.


Check @rocksoff. Zou je dan je toestel eens opnieuw op willen starten en de activatiestappen nogmaals willen doorlopen? Ik zet ze voor de handigheid hier ook neer: 

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan.

Als de fysieke sim namelijk nog werkt, dan loopt de activatie wellicht nog niet goed door. 

Mocht het ook dan niet lukken, wil je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aanvullen en hier een seintje geven? Dan kijk ik of ik de aanvraag van de e-sim terug kan vinden en hoe het ervoor staat. 

 

En nou doet de sim in mijn Apple Watch het ook niet meer :(


Zo, sorry voor het heen en weer plaatsen @rocksoff. Jouw situatie heeft een persoonlijke aanpak nodig en daar is het verzameltopic niet geschikt voor, dus ik pak het hier verder met je op. 

Bedankt voor het aanvullen van je profiel! Ik zie dat de e-sim geactiveerd is, wat gebeurt er precies in je iPhone als je de fysieke sim eruit haalt en het toestel opnieuw opstart? Maakt hij dan helemaal geen verbinding met het netwerk? Als we dat uitgepluisd hebben pak ik de multisim (Apple Watch) met je op. 


Ineens werkt het!


Yes! Dan was het dus toch wachten. Fijn dat het werkt en bedankt voor het terugkoppelen!Â