Skip to main content

Ik ben overgestapt van Vodafone naar KPN en heb daarbij de overstapservice van KPN gebruikt.
De ingangsdatum was vandaag (11-aug)

Vanochtend was direct mijn Vodafone abonnement niet meer te gebruiken.

In de mail stond dat ik mijn KPN e-sim kon activeren in de MijnKPN app op de overgangsdatum, uiterlijk 16:00 uur.

Naast dat dit al verre van ideaal is (hele dag tot 16:00 niet bereikbaar op werktelefoon) was het ook na 4en nog steeds niet mogelijk. Het is nu half 7 maar mijn mobiele nummer staat nog steeds met status “mobile number is being ported” in MijnKPN zonder enige mogelijkheid tot activeren.

Contact lijkt enkel te kunnen via telefonische klantenservice, maar dat gaat me niet lukken zonder werkend telefoonnummer.

Graag een persoonlijk bericht hier, of email hoe we dit kunnen oplossen.

Tim

Hallo @tl88 ,

De ingangsdatum was vandaag (11-aug)

Hoe is de situatie een dag later? (12-dec)

Werkt het nog steeds niet? Bel dan morgen vanaf 8.00 naar 0800-0402. Daar kunnen ze de juiste afdeling aansturen voor hulp op afstand.  


@tl88 Welkom op het forum. 

Wat balen dat het niet soepel is gegaan met het overnemen van je telefoonnummer. 

Vaak is het zo dat het telefoonnummer dan in de loop van de dag alsnog geporteerd wordt. 

Is dat hier inderdaad ook het geval geweest? 

Zo niet, zou je dan je forumprofiel willen invullen en hier een seintje willen geven als dit is gelukt? 


  • Mijn forumprofiel was al ingevuld.
  • Nog steeds geen mobiel abonnement geporteerd / mogelijkheid e-sim activeren op 13 dec!
  • Bellen op jullie nummer gaat niet zonder telefoon abonnement!

@tl88 Het lijkt er op dat het in jouw geval langer heeft geduurd om het nummer over te nemen van de oude provider. 

Als ik de gegevens er bij pak dan is het nummer sinds gister actief bij KPN. Klopt het dat je het nummer nu inderdaad kunt gebruiken? 


hen sim only afgesloten met nummerbehoud. heb e-sim nummer en activatiecode ontvangen, maar heb geen idee hoe deze te activeren. KPN site verklaard dat dit via de mijn KPN app gaat (deze heb ik), maar omdat het telefoon nummer nog niet actief is herkent de app het nummer niet. in mail staat binnen 7 dagen activeren, maar dat lukt dus niet. hoe nu verder. kan ik de e-sim activeren op de datum dat het abonnement ingaat of moet ik andere actie ondernemen?


Hoi @han kamphuis 

Een e-sim kan inderdaad niet eerder geactiveerd dan de overgangsdatum.

Met een fysieke sim krijg je eerst een tijdelijk nummer; overigens zonder actief abonnement.

Met e-sim krijg je geen tijdelijk nummer en kan niet eerder geactiveerd.


dank je Peter, weet ik in ieder geval dat ik moet wachten tot de overzet datum.