Skip to main content

Ik probeer over te stappen naar E-SIM in het buitenland, omdat mijn SIM kaart stuk is. Nu krijg ik de activeringscode via SMS binnen, waardoor ik de stappen niet kan afronden. Hoe kan ik E-SIM nu activeren? 

Je moet een werkende simkaart hebben om esim te kunnen activeren, het is niet mogelijk om een esim te activeren zonder een fisieke werkende simkaart.


Beste @Nicole Boudrie, het klopt helemaal wat Julian zegt. Zonder werkende simkaart, krijg je de eSim niet aan de praat. Dit kan alleen op die manier gekoppeld worden i.v.m. fraudegevoeligheid. Ben je nog lang in het buitenland? Via MijnKPN kan je een nieuwe simkaart aanvragen. Die wordt dan naar je huisadres gestuurd, maar wellicht kan ‘ie vanaf daar doorgestuurd worden? Anders is het misschien een idee om een lokale prepaid simkaart aan te schaffen, zodat je toch bereikbaar bent. Via wifi kan je hopelijk gebruik maken van internet in de tussentijd.


Hartelijk dank voor de reacties. De SIM kaart blijkt niet het probleem, de SIM kaart werkt wel in een andere telefoon. De IPhone 13 mini kan geen andere SIM kaart lezen. Het probleem lijkt de nieuwe IPhone 13 zelf te zijn, geen netwerk. Herstarten of resetten van de instellingen hebben niet het gewenste effect. 
De telefoon zal ik terugsturen naar de verkoper.

Groeten,

 

Nicole