Skip to main content
Beantwoord

E-sim activeren lukt niet, ik kan geen verificatie sms ontvangen

• August 15, 2025
  • 5 reacties
  • 206 keer bekeken

Vandaag gaat mijn telefoon nummer over naar KPN. Ik heb een E-sim en deze dien ik met stap 4 te activeren via de KPN app. Om in te loggen in de KPN app is echter een sms verificatiecode nodig. Helaas heb ik op dit moment geen service omdat mijn oude abonnement niet meer werkt dus kan ik niet inloggen om de E-sim te activeren. Bellen naar KPN kan ik dus momenteel ook niet. 
Hoe los ik dit op? 

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Aylin Ozdes 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt nu twee opties waaruit je kunt kiezen, om de eSIM alsnog te activeren, zodat je weer gebruik kunt maken van je vertrouwde 06-nummer.

Via iDEAL:

Je vraagt hiermee een nieuwe eSIM aan, door middel van een eenmalige betaling (controle) van 1 eurocent via iDeal.
Je krijgt dan de code opgestuurd, naar het e-mailadres dat bij KPN bekend is.

Klik op de volgende link, en je kont direct uit op de juiste webpagina: eSIM aanvragen door middel van iDEAL

Via KPN Winkel:

Je kunt ook langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
De medewerker in de winkel zal je dan helpen bij het downloaden en installeren van de eSIM.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel!!

5 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Aylin Ozdes 

Welkom op de community van KPN.

Je hebt nu twee opties waaruit je kunt kiezen, om de eSIM alsnog te activeren, zodat je weer gebruik kunt maken van je vertrouwde 06-nummer.

Via iDEAL:

Je vraagt hiermee een nieuwe eSIM aan, door middel van een eenmalige betaling (controle) van 1 eurocent via iDeal.
Je krijgt dan de code opgestuurd, naar het e-mailadres dat bij KPN bekend is.

Klik op de volgende link, en je kont direct uit op de juiste webpagina: eSIM aanvragen door middel van iDEAL

Via KPN Winkel:

Je kunt ook langs een KPN Winkel bij jouw in de buurt gaan.
De medewerker in de winkel zal je dan helpen bij het downloaden en installeren van de eSIM.

Neem wel een geldig legitimatiebewijs mee naar de winkel!!

Forum|alt.badge.img+4
  • Wijsgeer
  • August 15, 2025

Maak met je mobiel verbinding met internet via de wifi dan kan je een id aanmaken op kpn. Staat trouwens ook hoe je het moet doen op Google Activeren E Sim kaart KPN

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

@JDD op de kpn app te activeren dien ik dat met een sms code te verifiëren maar aangezien ik geen service had kon dit niet, wifi had ik al anders kon ik deze post niet plaatsen. Eindstand met kpn gebeld via andere telefoon en fysieke simkaart opgestuurd gekregen met nummerbehoud. 

• August 22, 2025

Maak met je mobiel verbinding met internet via de wifi dan kan je een id aanmaken op kpn. 

Maakt niks uit. Je moet een SMS code kunnen ontvangen. Dat lukt niet als je nieuwe klant bent en je simkaart is nog niet geactiveerd. 

Verbinding maken met WiFi veranderd hier niets aan.

Ik weet niet wat de juiste werkwijze is. Maar ik denk dat de klant het MijnKPN account al moet maken als de simkaart van de vorige provieder nog actief is. En daarmee moet de klant dan ook al vast inloggen op de MijnKPN app. Als de klant dat doet, dan kan gelijk een 5 cijferige code ingesteld worden. Later kan men dan de MijnKPN app gebruiken zonder dat er een SMS code nodig is.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 22, 2025

@Marlon92 Ja klopt, echter zat de fout ook bij de vorige provider. Die heeft op de dag van de nummer overnamen de service meteen stop gezet terwijl dit pas hoort wanneer de nieuwe simkaart geactiveerd is.