Skip to main content

Nieuwe abonnement afgesloten, waarbij ikvan het e-sim wilde gebruik van maken. Alleen bij het activeren van e-sim geeft hij een error aan dat hij de telefoonnummer niet herkent. Terwijl het gewoon een nieuwe telefoonnummer is van KPN. Dus doe ik iets verkeerd of is er bepaald storing?
 

Hi en van harte welkom @SJ23!

Voor het activeren van je e-sim hoef je niet per sé in Nederland te zijn. Wel is het belangrijk dat je verbonden bent met een wifi netwerk, én dat je nieuwe abonnement al klaar voor gebruik is. Je leest hier alles over de e-sim en activeren:

 


Nieuwe abonnement afgesloten, waarbij ikvan het e-sim wilde gebruik van maken. Alleen bij het activeren van e-sim geeft hij een error aan dat hij de telefoonnummer niet herkent. Terwijl het gewoon een nieuwe telefoonnummer is van KPN. Dus doe ik iets verkeerd of is er bepaald storing?
 

Het was blijkbaar niet helemaal duidelijk aangegeven in de mail, want ik begreep dat je via MyKPN je e-sim moest activeren, maar er blijkt nog een tussenstap te zijn voordat je naar MyKPN gaat.

Je krijgt twee mailtjes waarbij één mail informatie bevat over het activeren. In het grijze/beige vak zie je twee teksten die vetgedrukt zwart zijn. De tweede zin/tekst in zwart vetgedrukt is blijkbaar de link die je verwijst naar een website waarmee je de e-sim kunt activeren. Daarna kun je pas bij MyKPN je e-sim koppelen aan jouw KPN ID en abonnement.

Dit zal waarschijnlijk iemand ook verder bij helpen 😉