Skip to main content
Beantwoord

E-sim activeren vanuit buitenland werkt niet

• January 7, 2025
  • 1 reactie
  • 32 keer bekeken

Ik probeerde mijn e-sim vanuit België te activeren (via een code gekregen op mijn fysieke sim). Nu is er een geen netwerk via mijn KPN e-sim. Het proces doorlopen ging wel goed, en ik zag dat de sim enkele seconden ‘online’ was (netwerk had). Daarna ‘no service’.

Met klantenservice gebeld, probleem uitgelegd. Men zegt dat de e-sim eerst contact moet maken met Nederlands netwerk. Ik zeg dat ik dit nergens heb gelezen, dus of ze dit kan navragen. Vervolgens word ik 10 mins in de wacht gezet en wordt de verbinding verbroken. Aangezien ik nu met prepaidkaarten naar de klantenservice bel (chat werkt niet en terugbellen doen ze niet naar buitenlands nummer), is dit ook een dure grap.

Kan iemand mij helpen cq mijn geval checken?

Beste antwoord door Sanne van KPN

Hi ​@L101 en welkom bij de KPN Community! 

Mocht het met de e-sim nog niet gelukt zijn, dan geef ik je nog wat tips. Het activeren moet in het buitenland namelijk gewoon kunnen, maar let wel op dit: 
Je kan e-sim alleen via wifi installeren. Niet via je mobiele netwerk. Het maakt niet uit welk wifinetwerk het is, zolang 't maar veilig is.

Ben je met een veilig wifinetwerk verbonden en wil je het anders nogmaals proberen via een ander wifinetwerk? 
Ik ben benieuwd of het dan wel lukt!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

1 reactie

Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • January 10, 2025

Hi ​@L101 en welkom bij de KPN Community! 

Mocht het met de e-sim nog niet gelukt zijn, dan geef ik je nog wat tips. Het activeren moet in het buitenland namelijk gewoon kunnen, maar let wel op dit: 
Je kan e-sim alleen via wifi installeren. Niet via je mobiele netwerk. Het maakt niet uit welk wifinetwerk het is, zolang 't maar veilig is.

Ben je met een veilig wifinetwerk verbonden en wil je het anders nogmaals proberen via een ander wifinetwerk? 
Ik ben benieuwd of het dan wel lukt!