Skip to main content

Ik verblijf binnenkort voor langere tijd buiten de EU. Ik dacht, ik stel een KPN e-sim in en kan dan lokaal nog een fysieke SIM regelen. Ik was bezig in deĀ App en kreeg toen de melding dat ik een eventuele 2e SIM moest plaatsen. Moet ik daaruit opmaken dat ik pas op de e-sim kan overstappen als ik de andere SIM heb? Ik kan die 2e (lokale) SIM toch gewoon later toevoegen, lijkt me?

Ā 

Hallo en welkom op het forum @WarnerW, op dit moment heb je van KPN een fysieke simkaart in gebruik? Dan kun je die omzetten naar een e-sim. Als jouw toestel vervolgens een dual-sim toestel is, kun je vervolgens een extra simkaart plaatsen van een andere provider.Ā 


Ja, ik heb een fysieke SIM in mijn Iphone 11 Pro Max. En ik weet dat ik die kan omzetten naar e-sim. Dat valt in mijn initiele post ook te lezen. Mijn vraag ook. Maar ik herhaal ā€˜m nog maar een keer:

Ik was bezig in deĀ App en kreeg toen de melding dat ik een eventuele 2e SIM moest plaatsen. Moet ik daaruit opmaken dat ik pas op de e-sim kan overstappen als ik de andere SIM heb? Ik kan die 2e (lokale) SIM toch gewoon later toevoegen, lijkt me?


OmĀ de e-sim van KPN te gebruiken, hoef je geen 2de simkaart al in gebruik te hebben @WarnerW.Ā 


@Jeroen_dBĀ en als ik in het buitenland ben kan ik dan een 2e SIM toevoegen om daar gebruik te maken van de lokale tarieven?


Ja, dan kun je die 2de sim gaan gebruiken voor de lokale tarieven.Ā 


@Jeroen_dBĀ dank. Dan zet ik ā€˜m nu om naar E-Sim en voeg ter zijner tijd een 2e lokale SIM toe.