Skip to main content

In de KPN winkel een nieuw 2e nummer aangeschaft en bij het installeren van de e-sim krijg wij steeds de melding: oeps er is iets mis gegaan.

bij de KPN winkel kunnen ze mij niet meer verder helpen?!!?!?!  

wellicht zou er een vertraging bij de activatie zitten.

maar het lukt nog steeds niet

wat nu te doen?

 

Help

Goede morgen,

Helaas ervaar ik dezelfde problemen zoals kennelijk genoeg anderen.
Zelf heb ik al zeker 30 minuten met de helpdesk aan de lijn gezeten, om uiteindelijk door verwezen te worden naar een KPN winkel(want kennelijk doe ik iets niet goed met de handelingen).
Gisteren bij een winkel in Barendrecht geweest waar 3 man bezig is geweest met verwoede pogingen om het aan de praat te krijgen, maar helaas.

Oftewel, HELP!  Hahaha


*Admin: reactie verplaatst naar actueel relevant topic


Goede morgen,

Helaas ervaar ik dezelfde problemen zoals kennelijk genoeg anderen.
Zelf heb ik al zeker 30 minuten met de helpdesk aan de lijn gezeten, om uiteindelijk door verwezen te worden naar een KPN winkel(want kennelijk doe ik iets niet goed met de handelingen).
Gisteren bij een winkel in Barendrecht geweest waar 3 man bezig is geweest met verwoede pogingen om het aan de praat te krijgen, maar helaas.

Oftewel, HELP!  Hahaha

Goedemorgen,

Dit komt precies met mijn situatie overeen. Ik ben in de KPN winkel in Groningen er na een half uur op gewezen dat er een technische storing is met de mijnKPN app waardoor het aanmaken van de esim niet lukt op het moment. 

Dit wisten ze niet bij de service desk en ook niet in de winkel. Ook op internet heb ik geen communicatie over deze storing gevonden. En… wanneer het is opgelost wist niemand te vertellen. De man in de KPN winkel was ook behoorlijk flauw omdat zij hier niets van wisten.

Het advies dat ik heb gekregen is om het elke dag opnieuw te proberen…


*Admin: reactie verplaatst naar actueel relevant topic


Welkom op het forum @hallo RW! Vervelend dat het niet lukt. Kan je bevestigen dat je toestel geschikt is? De lijst met geschikte toestellen vindt je op onze pagina over installatie van de e-sim

Bevestig als je toestel geschikt is dat je deze stappen hebt gevolgd:

1. Maak een KPN ID aan
2. Koppel je bestelling aan je KPN ID
3. Download de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
4. Volg de stappen om e-sim direct te downloaden

Voorbeelden van hoe dat er uit moet zien op je scherm vindt je in ons e-sim topic. Ook staan daar een aantal tips die je kan gebruiken. 

Lukt het daarna nog niet, vul dan je profiel in. Laat hier weten wanneer je dat gedaan hebt. Dan kijken we verder met je mee. 🙂


ik probeer op mijn iPhone SX de e-sim te activeren.

ik ga naar MIJN KPN en bij de huidige telefoon ga ik naar beheer / simkaart/sinkaart vervangen/ e-sim / op dit toestel installeren (JA) / ja dat wil ik! /verificatie code / bevestigen. en dan krijg ik nu al een foutmelding??????

vanmiddag kon ik nog verder met installeren tot dat ik OEPS, er ging iets fout.

 

wat doe ik verkeerd??

 


het lukt nog steeds niet.

De medewerker in de winkel lukte het ook niet.

Kan er iemand van KPN contact opnemen??????

dit moet toch op te lossen zijn!!!!

 

 


Wat enorm balen dat het niet lukt zeg 🙁

Zou je jouw toestel eens willen uitzetten en na een minuut weer op willen laten starten? En dan de stappen in MijnKPN opnieuw volgen?

Ik hoor heel graag of het dan wel lukt!

 


Dat heb ik al diverse keren gedaan. Ook dat helpt niet. Steeds blijft hij dezelfde foutmelding geven. 


Niet zo fraai dit 🙁

Heb je ook een fysieke simkaart ontvangen voor dit nummer? Zo ja, doet alles het daar wél mee?


Ja, die doet het wel. 


Ik zie recht bovenaan 2 x 5 stipjes (op plaats 4G). De onderste heeft 2 donkerdere/zwarte stippen. 


Je gaf in je startbericht aan dat het om een 2e nummer gaat, heb je dan nu 2 simkaarten in je toestel? Zo ja, zou je dan tijdelijke de andere simkaart even uit je toestel willen verwijderen zodat alléén deze simkaart aanwezig is? Bij mijn weten zou het niets uit moeten maken, maar wellicht toch het proberen waard, aangezien de andere dingen die je tot nu toe geprobeerd hebben ook niet werken 🤔


Ik probeer net mijn fysieke sim te wisselen in de app voor een eSim zodat ik op reis een fysieke lokale SIM kan gebruiken in mijn iPhone 11.

De stappen gevolgd in de app: SMS Code ontvangen, Simkaart eruit gehaald, 2x Apple scherm op Doorgaan geklikt zodat de eSim geinstalleerd wordt.

Hierna gebeurd er niks, ik krijg de KPN app te zien met de tekst: “Even wachten we controleren of alles goed is gegaan” en na 30 seconden krijg ik “Er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw”.

Ik heb het nu al 5 keer geprobeerd maar elke keer hetzelfde. de eSim staat wel netjes in de instellingen van de iPhone maar ik krijg geen verbinding met het netwerk.

En nu?


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Er zit één simkaart in het toestel. Van het oorspronkelijke nummer. 
Is het een idee om de eerdere installaties  te wissen/ verwijderen? 
zo ja, wat zijn dan de stappen?

 

ik zie nu bij mobiele abonnementen diverse “gebruikt als” staan zonder nummer en geen simkaart. 


Dag mw/dhr De Gier, stop er maar mee. Ik ben er al uren mee bezig geweest. Zowel op een iphone 11 als een 13. De stappen zijn eenvoudig. Maar het werkt niet. Wel jammer omdat het een erg fijne optie is. Met groet, Louis Meulstee Dordrecht


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Je bent momenteel niet de enige die hier een vraag over stelt, dus wellicht is er een groter probleem.

Ik zoek graag voor je uit hoe we zo snel mogelijk de boel aan de praat krijgen. Zodra we meer weten dan komen we hier zo snel mogelijk bij je op terug @hallo RW !

Oprechte excuses voor het ongemak maar weet dat we hiermee aan de slag gaan!


Je bent momenteel niet de enige die hier een vraag over stelt, dus wellicht is er een groter probleem. Ik zoek graag voor je uit hoe we zo snel mogelijk de boel aan de praat krijgen. Zodra we meer weten dan komen we hier zo snel mogelijk bij je op terug @hallo RW ! Oprechte excuses voor het ongemak maar weet dat we hiermee aan de slag gaan!

 


Dat geeft een beetje hoop. 
Laat er spoedig een oplossing voor zijn. 🤞


Zeker, zodra we meer weten dan brengen we je hier meteen van op de hoogte! Bedankt ook voor het melden van je probleem hier.


Vandaag een nieuwe iphone geinstalleerd, wat gaat dat toch lekker makkelijk! 

Helaas gaat de E-SIM niet mee naar je nieuwe toetsel, en laat ik nu net direct de oude telefoon naar fabriek hebben gebracht. 

 

Zoals hier aangegeven wordt dat je op het oude toetsel opnieuw de e sim kan installeren via mijn kpn app KAN  DUS NIET!  

Heb gebeld met KPN en moet een sim kaartje gaan halen in de KPN shop. Die op zondag niet open zijn… Hier baal ik enorm van want ik ben niet bereikbaar tot ik bij KPN ben geweest en kan morgen ook niet even langs. Uiteraard is het mijn eigen schuld, maar haal deze instructie weg want dat klopt dus niet.


*Admin: bericht samengevoegd met bestaand topic


Goedemiddag @SanderPaulus en @PPD

Ik heb jullie reacties verplaatst naar dit actuele topic 👇🏾

Je bent momenteel niet de enige die hier een vraag over stelt, dus wellicht is er een groter probleem.

Ik zoek graag voor je uit hoe we zo snel mogelijk de boel aan de praat krijgen. Zodra we meer weten dan komen we hier zo snel mogelijk bij je op terug @hallo RW !

Oprechte excuses voor het ongemak maar weet dat we hiermee aan de slag gaan!


Kunnen jullie aangeven waar het precies misgaat bij het installeren van de e-sim? Bij welke stap en volgt er ook een foutmelding?

Willen ook de relevante klantgegevens noteren in jullie Forum profiel?
Jullie gegevens kunnen dan meengenomen worden in het onderzoek. Graag naam, postcode en huisnummer + het 06 en klantnummer.

Alvast bedankt!​​​​​​​


ik probeer op mijn iPhone SX de e-sim te activeren.

ik ga naar MIJN KPN en bij de huidige telefoon ga ik naar beheer / simkaart/sinkaart vervangen/ e-sim / op dit toestel installeren (JA) / ja dat wil ik! /verificatie code / bevestigen. 

dan krijg je de melding;  OEPS, er ging iets fout.

 

dan kun je niet meer verder

 


Mijn klantgegevens zijn al ingevuld in het forum profiel, deze moeten dus bij jullie bekend zijn.


Yes van jou is het doorgegeven @hallo RW! Shyrin heeft @SanderPaulus en @PPD getagd, daar is de vraag voor bedoeld. 🙂


Goedenavond @bdegier, @louismeulstee en @Diesel83! We hebben meerdere meldingen binnen gekregen dat het installeren van de e-sim nu niet goed gaat. Jullie berichten heb ik daarom samengevoegd met dit actuele topic.

We hebben op dit moment de meldingen in onderzoek. We horen graag bij welke stap het precies fout gaat en een ingevuld Forum profiel met je naam, postcode en huisnummer + 06 nummer is fijn! 
 


 

Goedenavond @bdegier@louismeulstee en @Diesel83! We hebben meerdere meldingen binnen gekregen dat het installeren van de e-sim nu niet goed gaat. Jullie berichten heb ik daarom samengevoegd met dit actuele topic.

We hebben op dit moment de meldingen in onderzoek. We horen graag bij welke stap het precies fout gaat en een ingevuld Forum profiel met je naam, postcode en huisnummer + 06 nummer is fijn! 
 

Shyrin,

 

het gaat niet om het activeren van de E-Sim. 
Na het overzetten van de gegevens naar de nieuwe iPhone wat Apple mooi en handig heeft gemaakt vraagt de oude iPhone om alles te wissen. In de veronderstelling dat ALLES over gezet wordt heb ik dit gedaan. 

Blijkt de nieuwe iPhone geen netwerk verbinding te maken met KPN, toen besefte ik me dat de E-Sim niet mee over gezet wordt. 
 

Waar ik deze reactie had geschreven staat in de beschrijving

Wat gebeurt er als ik mijn toestel terugzet naar fabrieksinstellingen?

Dit zal ook je e-sim verwijderen. Je kunt via MijnKPN jouw e-sim opnieuw installeren op hetzelfde toestel. De MijnKPN app herkent het unieke EID (elektronisch identiteit nummer) van jouw toestel en zal de optie voor ‘opnieuw installeren’ weergeven.

Dat kan dus niet! Doe optie opnieuw installeren is er niet…. Ik zal morgen naar de kpn winkel gaan en een Sim kaartje halen. En ook niet over stappen naar een E-Sim want dit  zo heeft het ook geen meerwaarde. 
 

mvg Rick