Skip to main content

In de KPN winkel een nieuw 2e nummer aangeschaft en bij het installeren van de e-sim krijg wij steeds de melding: oeps er is iets mis gegaan.

bij de KPN winkel kunnen ze mij niet meer verder helpen?!!?!?!  

wellicht zou er een vertraging bij de activatie zitten.

maar het lukt nog steeds niet

wat nu te doen?

 

Help

@Diesel83 Dank voor je uitleg! Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen gaat de E-sim inderdaad ook weg. De volledige uitleg is als volgt: 

Als je je toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen, wordt ook e-sim van je toestel verwijderd. Voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen kun je het beste eerst e-sim op een ander toestel activeren.

Als je e-sim niet eerst op een ander toestel hebt ingesteld, kan e-sim niet geactiveerd worden na het herstellen van de fabrieksinstellingen. Je kan dan namelijk de verificatiecode niet per sms ontvangen. Je moet in dat geval een fysieke simkaart aanvragen.

Herkent de MijnKPN app een eerdere installatie van e-sim op het toestel, dan
wordt de optie ‘E-sim opnieuw installeren’ weergegeven.

Als die optie niet in je MijnKPN naar voren komt kan dat ook te maken hebben met de problemen die we nu merken rondom de E-sim. Ik zie dat je je forumprofiel hebt ingevuld, dus wat jouw kwestie betreft zet ik ook een melding door! Uiteraard kun je morgen naar de KPN winkel om een fysieke sim op te halen als je dit prettiger vindt. 🙂


@Diesel83 Dank voor je uitleg! Bij het terugzetten naar de fabrieksinstellingen gaat de E-sim inderdaad ook weg. De volledige uitleg is als volgt: 

Als je je toestel terug zet naar de fabrieksinstellingen, wordt ook e-sim van je toestel verwijderd. Voordat je je toestel terugzet naar fabrieksinstellingen kun je het beste eerst e-sim op een ander toestel activeren.

Als je e-sim niet eerst op een ander toestel hebt ingesteld, kan e-sim niet geactiveerd worden na het herstellen van de fabrieksinstellingen. Je kan dan namelijk de verificatiecode niet per sms ontvangen. Je moet in dat geval een fysieke simkaart aanvragen.

Herkent de MijnKPN app een eerdere installatie van e-sim op het toestel, dan
wordt de optie ‘E-sim opnieuw installeren’ weergegeven.

Als die optie niet in je MijnKPN naar voren komt kan dat ook te maken hebben met de problemen die we nu merken rondom de E-sim. Ik zie dat je je forumprofiel hebt ingevuld, dus wat jouw kwestie betreft zet ik ook een melding door! Uiteraard kun je morgen naar de KPN winkel om een fysieke sim op te halen als je dit prettiger vindt. 🙂


Bedankt voor de reactie,

ik kreeg van de medewerker aan de telefoon te horen dat dit (Sim kaart halen)  de enige mogelijkheid was. Ik denk dat het uiteindelijk sneller is als ik naar de winkel ga, ik ben nu onbereikbaar op me 06 wat enorm vervelend is. 
 

Mvg Rick 

 


Bij iPhone 12 Pro zelfde problemen als hier beschreven, meerdere keren geprobeerd. Is er al meer bekend over een oplossing?


Onderzoek loopt nog @Meij1998, op dit moment is het enige alternatief een fysieke simkaart. 


Yes van jou is het doorgegeven @hallo RW! Shyrin heeft @SanderPaulus en @PPD getagd, daar is de vraag voor bedoeld. 🙂

Reeds mijn profiel aangevuld, en zou nu volledig zijn.
Ik maak gebruik van een iPhone 13 pro, en middels de KPN app probeer ik dus een nieuwe sim aan te vragen.
 

ik ga naar MIJN KPN en bij de huidige telefoon ga ik naar beheer / simkaart/sinkaart vervangen/ e-sim / op dit toestel installeren (JA) / ja dat wil ik! /verificatie code / bevestigen. 
Dataplan toevoegen etc...

dan krijg je de melding;  OEPS, er ging iets fout.

 

 


Goedemiddag @SanderPaulus en @PPD

Ik heb jullie reacties verplaatst naar dit actuele topic 👇🏾

Je bent momenteel niet de enige die hier een vraag over stelt, dus wellicht is er een groter probleem.

Ik zoek graag voor je uit hoe we zo snel mogelijk de boel aan de praat krijgen. Zodra we meer weten dan komen we hier zo snel mogelijk bij je op terug @hallo RW !

Oprechte excuses voor het ongemak maar weet dat we hiermee aan de slag gaan!


Kunnen jullie aangeven waar het precies misgaat bij het installeren van de e-sim? Bij welke stap en volgt er ook een foutmelding?

Willen ook de relevante klantgegevens noteren in jullie Forum profiel?
Jullie gegevens kunnen dan meengenomen worden in het onderzoek. Graag naam, postcode en huisnummer + het 06 en klantnummer.

Alvast bedankt!

Hoi

Het 'oeps er ging iets fout bericht' volgt bij mij nadat ik heb aangegeven welke sim/abonnement ik primair wil gebruiken voor bellen en data verbruik. 

Ik wil een vaste sim combineren met esim, deze optie selecteer ik in de mijn kpn app. Een aantal schermen verder moet ik 3x een keuze maken tussen de beide simkaarten, en bij het doorklikken van het 3e keuzescherm volgt de melding.

Ik heb nog niet weer geprobeerd dit weekend. Zal dat vandaag even weer doen.

Is het bekend of er momenteel storingen zijn met de mijnkpn app / met esim?

 

Groet Peter Paul

 


We kampen een storing, daardoor krijgen jullie de foutmelding: "'oeps er ging iets fout". Onderzoek is inmiddels gestart en de technici hebben het hopelijk zo snel als weer opgelost @PPD @SanderPaulus 


We kampen een storing, daardoor krijgen jullie de foutmelding: "'oeps er ging iets fout". Onderzoek is inmiddels gestart en de technici hebben het hopelijk zo snel als weer opgelost @PPD @SanderPaulus 

Hoi, 

OK, ik zit erop te wachten tot ik mijn nieuwe iphone 13 in gebruik kan nemen… Lukt het om hier te vermelden wanneer de storing opgelost is? 


Rampzalig dit, koop je een iphone13 en verleng je het abonnement en dan krijg je deze ellende bij KPN. Ik probeer nu ook al 3 dagen om de esim  te installeren. Wat een gepruts bij KPN en onkunde bij de helpdesk. “Nou meneer dan moet u maar gewoon een fysieke Sim gaan gebruiken”…en van een storing niets bekend.


Communiceren blijft lastig. Misschien even duidelijk in de app vermelden dat esim activatie tijdelijk niet werkt en dat jullie er mee bezig zijn. Beetje zonde van ons tijd om telkens de support te moeten bellen en/of langs een KPN winkel te gaan. Bovendien is het personeel niet eens op de hoogte van dit probleem. Volgende keer toch maar weer naar een andere provider.


Er wordt achter de schermen hard gewerkt aan een oplossing! Zodra we meer weten dan laten we dat hier natuurlijk meteen weten. Oprechte excuses voor al het ongemak en bedankt voor het geduld. 


Goedemiddag allen, inmiddels moet alles weer werken!

Meer informatie over E-sim bij KPN kun je vinden in het onderstaande topic:

Mocht het voor jou (nog) niet werken kun je hier het beste even een nieuw topic voor aanmaken


Geweldig. Het installeren ging in een keer goed. 
fijn dat het probleem verholpen is. 
Maar wat een gedoe is het allemaal geweest. 
Gaat KPN nog iets goedmaken???


Hallo! Er staat in dit bericht dat het probleem verholpen zou moeten zijn. Helaas zojuist meerdere pogingen gedaan om eSIM op iPhone 13 te installeren en toch het bovenstaande probleem ondervonden. Kunnen jullie hierbij helpen?


@Frank van Loo, Hierboven gaat het over een storing die we in juli hadden. Als je hier op dit moment problemen mee ervaart en je kunt het niet oplossen met de informatie uit het gelinkte topic kun je hier het beste even een nieuw topic voor aanmaken of contact opnemen met de klantenservice op 0800-0402