Skip to main content

Hallo,

Mijn nummer is sinds gisteren overgezet naar KPN en nu wilde ik vandaag de laatste stap uitvoeren die jullie zelf handig aangeven via app en email. Maar nou krijg ik telkens de error dat er iets is misgegaan en het opnieuw moet proberen. Na meerdere keren proberen, ook in combinatie met het herstarten van mijn telefoon, nog steeds niet succesvol. Nou is er de optie om de simkaart te vervangen en een nieuwe e-sim aan te vragen maar dan krijg ik een SMS op mijn nummer maar die komt niet aan omdat ik nog geen e-sim heb geïnstalleerd. Nou heb ik voordat ik de overstap waagde uitgebreid met iemand van KPN besproken dat ik niet in Nederland aanwezig zou zijn wanneer het abonnement in zou gaan en of ik de e-sim zonder problemen in het buitenland kon activeren. "Uiteraard, geen probleem" kreeg ik te horen, zelfs nadat ik vroeg of ze het echt 100% zeker wist en ze het bij een manager ging navragen, bleef het antwoordt hetzelfde. Maar nou blijkt het dus wel een probleem te zijn en is de oplossing die ik hier op het forum lees: een fysieke kaart aanvragen om het vervolgens over te zetten naar een e-sim. Aangezien dit niet voor mij te doen is, hoop ik dat er toch echt een andere oplossing is om te zorgen dat ik gewoon bereikbaar ben.

Hoi @TiyK, welkom bij ons op het forum. Een nieuw abonnement kan inderdaad direct als e-sim worden geactiveerd: 

Volg je de stappen die daar worden beschreven?

Als dat niet lukt is een fysieke simkaart aanvragen en het via die weg activeren inderdaad de enige optie.