Skip to main content

Goedemiddag,

Ik probeer mijn e-Sim op mijn nieuwe toestel te installeren.

Het lukt echt niet om stap 2 uit te voeren:

Stap 2 Open deze e-mail op je toestel (geschikt voor e-sim)
Heb je al een KPN ID? Koppel dan direct je abonnement hieraan. Heb je nog geen KPN ID? Maak dan binnen 2 klikken een KPN ID aan via de knop 'Ga naar je KPN ID'.
 

De knop Ga naar je KPN ID werkt niet. Ik heb het al op meerdere manieren geprobeerd maar er zit geen link aan verbonden.

 

Hoe krijg ik mijn abonnement dan gekoppeld aan mijn KPN ID? Het telefoonnummer wordt namelijk nog niet herkend, terwijl mijn nummer vandaag wordt over gezet.

 

Alvast bedankt!

Hoi @Hild94, welkom op ons forum!
Als je nummer nog actief is bij je oude abonnement/provider zou je hem ook moeten kunnen koppelen aan je MijnKPN. Als je nummer daar niet meer actief is zul je eerst een fysieke simkaart nodig hebben om hem te koppelen en de verificatie sms berichten te ontvangen. Dit kan je het makkelijkst telefonisch regelen via 0800-0402

 

Had je ons topic hierover ook al gelezen?

 


Hoi Thomas,

Dank voor je reactie. Dat is echter niet het probleem. Ik krijg het abonnement namelijk al niet gekoppeld in mijn KPN.

Ik krijg de melding: We herkennen dit abonnement niet. Controleer je gegevens.

Op dit forum lees ik dat ja via de knop in je e-mail het abonnement moet koppelen, maar die knop werkt bij mij niet helaas. 


En als je het via de reguliere weg probeert? Via mijn.kpn.com? Eventueel met je tijdelijke nummer(als je nummer nog niet overgezet is) in plaats van je te behouden nummer?


Waar vind ik mijn tijdelijke nummer?


Voordat we die weg bewandelen, nog even wat controleren: Zodra je nummer is overgezet heb je geen verbinding meer via de simkaart van je oude provider. Is dat al gebeurd? Zo niet, dan raad ik je aan nog even af te wachten tot dit gebeurt. Dan kun je je reguliere nummer koppelen aan je MijnKPN en activeren. Mocht je al geen verbinding meer hebben via je oude simkaart, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer en adresgegevens? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Hoi @Hild94, welkom op ons forum!
Als je nummer nog actief is bij je oude abonnement/provider zou je hem ook moeten kunnen koppelen aan je MijnKPN. Als je nummer daar niet meer actief is zul je eerst een fysieke simkaart nodig hebben om hem te koppelen en de verificatie sms berichten te ontvangen. Dit kan je het makkelijkst telefonisch regelen via 0800-0402

 

Had je ons topic hierover ook al gelezen?

 

Klein herstel op dit bericht namelijk, in dat kennisartikel staat het volgende: Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.


Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat bovenstaande de oplossing was. Zo niet, laat het gerust weten!Â