Skip to main content
Beantwoord

E-sim installeren bij nieuw abonnement lukt niet. Hoe koppel ik mijn abonnement aan mijn MijnKPN?

  • September 8, 2022
  • 6 reacties
  • 642 keer bekeken

Goedemiddag,

Ik probeer mijn e-Sim op mijn nieuwe toestel te installeren.

Het lukt echt niet om stap 2 uit te voeren:

Stap 2 Open deze e-mail op je toestel (geschikt voor e-sim)
Heb je al een KPN ID? Koppel dan direct je abonnement hieraan. Heb je nog geen KPN ID? Maak dan binnen 2 klikken een KPN ID aan via de knop 'Ga naar je KPN ID'.
 

De knop Ga naar je KPN ID werkt niet. Ik heb het al op meerdere manieren geprobeerd maar er zit geen link aan verbonden.

 

Hoe krijg ik mijn abonnement dan gekoppeld aan mijn KPN ID? Het telefoonnummer wordt namelijk nog niet herkend, terwijl mijn nummer vandaag wordt over gezet.

 

Alvast bedankt!

Beste antwoord door Sanne van KPN

Voordat we die weg bewandelen, nog even wat controleren: Zodra je nummer is overgezet heb je geen verbinding meer via de simkaart van je oude provider. Is dat al gebeurd? Zo niet, dan raad ik je aan nog even af te wachten tot dit gebeurt. Dan kun je je reguliere nummer koppelen aan je MijnKPN en activeren. Mocht je al geen verbinding meer hebben via je oude simkaart, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer en adresgegevens? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Hoi @Hild94, welkom op ons forum!
Als je nummer nog actief is bij je oude abonnement/provider zou je hem ook moeten kunnen koppelen aan je MijnKPN. Als je nummer daar niet meer actief is zul je eerst een fysieke simkaart nodig hebben om hem te koppelen en de verificatie sms berichten te ontvangen. Dit kan je het makkelijkst telefonisch regelen via 0800-0402

 

Had je ons topic hierover ook al gelezen?

 

Klein herstel op dit bericht namelijk, in dat kennisartikel staat het volgende: Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi @Hild94, welkom op ons forum!
Als je nummer nog actief is bij je oude abonnement/provider zou je hem ook moeten kunnen koppelen aan je MijnKPN. Als je nummer daar niet meer actief is zul je eerst een fysieke simkaart nodig hebben om hem te koppelen en de verificatie sms berichten te ontvangen. Dit kan je het makkelijkst telefonisch regelen via 0800-0402

 

Had je ons topic hierover ook al gelezen?

 


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2022

Hoi Thomas,

Dank voor je reactie. Dat is echter niet het probleem. Ik krijg het abonnement namelijk al niet gekoppeld in mijn KPN.

Ik krijg de melding: We herkennen dit abonnement niet. Controleer je gegevens.

Op dit forum lees ik dat ja via de knop in je e-mail het abonnement moet koppelen, maar die knop werkt bij mij niet helaas. 


Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

En als je het via de reguliere weg probeert? Via mijn.kpn.com? Eventueel met je tijdelijke nummer(als je nummer nog niet overgezet is) in plaats van je te behouden nummer?


  • Auteur
  • Nieuwkomer
  • September 8, 2022

Waar vind ik mijn tijdelijke nummer?


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20
  • Moderator
  • Antwoord
  • September 8, 2022

Voordat we die weg bewandelen, nog even wat controleren: Zodra je nummer is overgezet heb je geen verbinding meer via de simkaart van je oude provider. Is dat al gebeurd? Zo niet, dan raad ik je aan nog even af te wachten tot dit gebeurt. Dan kun je je reguliere nummer koppelen aan je MijnKPN en activeren. Mocht je al geen verbinding meer hebben via je oude simkaart, zou je dan je forumprofiel aan willen vullen met je 06-nummer en adresgegevens? Als je hier een seintje geeft wanneer je dit gedaan hebt kan ik op onderzoek uit. 

Hoi @Hild94, welkom op ons forum!
Als je nummer nog actief is bij je oude abonnement/provider zou je hem ook moeten kunnen koppelen aan je MijnKPN. Als je nummer daar niet meer actief is zul je eerst een fysieke simkaart nodig hebben om hem te koppelen en de verificatie sms berichten te ontvangen. Dit kan je het makkelijkst telefonisch regelen via 0800-0402

 

Had je ons topic hierover ook al gelezen?

 

Klein herstel op dit bericht namelijk, in dat kennisartikel staat het volgende: Heb je een abonnement besteld met nummmerbehoud, dan kan je de e-sim pas activeren zodra je nummer is overgezet. Daar wordt je per e-mail over bericht.


Sanne van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+20

Ik heb niets meer van je vernomen, dus ik hoop dat bovenstaande de oplossing was. Zo niet, laat het gerust weten!Â