Skip to main content

Hallo, m'n nieuwe abonnement bij KPN met e-sim is vandaag ingegaan. Ik heb een poosje geleden al de MIJN KPN app geïnstalleerd en mijn producten toegevoegd: 1 x Internet, 1 mobiel met sim en 2 x mobiel met e-sim. De 2 e-sim abonnementen zijn met nummerbehoud. Vanmorgen tegen 11 uur viel mijn oude mobiele verbinding weg en ik heb toen de beid e-sims geactiveerd.

Volgens mij is dit allemaal goed gegaan, In de MIJN KPN app zie ik ook de 2 abonnementen met e-sim staan, maar die moeten beide nog geïnstalleerd worden en dat lukt niet, zowel niet op mijn telefoon (S22Ultra) als die van m'n vrouw (Note 20 Ultra).

In de MIJN KPN app zie ik bij beide nummers de knop “E-sim installeren” staan. Als ik hier op druk zie ik kort op de plaats van de button welk abonnement er aan gekoppeld is, dat lijk dus ook goed. Daarna krijg ik de vraag om nl.kpn.mijn.toegang tot eUICC-profiel van m'n telefoon te geven. Dat doe ik, daarna volgt controle of het gelukt is, dat duurt een paar seconden en dan krijg ik de melding “Oeps! er is iets mis gegaan, probeer het opnieuw”. Opnieuw proberen helpt niet, dus ik heb hulp nodig.

Ik heb Bitdefender al gedeïnstalleerd en de telefoon opnieuw gestart, maar het gaat nog steeds fout. 


*Admin: telefoonnummer verwijderd uit openbare post

Hoi @Frans Gr, welkom op het KPN Forum!

Het installeren van de e-sim gaat dus goed. Tot je bij de controle komt. Dan gaat het mis. Ik durf je zo niet te zeggen waar dit precies mis gaat.

Wat ik je kan aanraden is om eerst een fysieke simkaart te gebruiken. Je kunt een simkaart aanvragen via MijnKPN. Je kunt ons ook bellen op 0800 0402. Of je kunt naar een KPN winkel bij jou in de buurt gaan.