Skip to main content

Recent kreeg ik het advies van KPN om over te stappen naar e-sim (ivm belproblemen).

Alles zou snel en simpel te regelen zijn, dus “even” tussen mn werkzaamheden door regelen (dacht ik).

Met het downloaden krijg je keurig instructies over de te nemen stappen.

Een van deze stappen is het op de Iphone selecteren van je oude abo, waarbij zou staan dat er geen sim kaart gevonden is (o.i.d.).

Niet te vinden deze tekst. met KPN medewerkster alles doorgelopen, maar helaas tevergeefs.

Het was ook de eerste keer dat zij deze vraag kreeg (ze was wel uiterst behulpzaam en klantvriendelijk overigens).

Op haar advies telefoon herstart en nu krijg ik standaard de melding van een laatste lijn niet lange beschikbaar is en de vraag of ik met de resterende lijn wil bellen.

 

Hoe los ik dit op? 

Hallo @edmond67 

 

Je hebt toch geen iPhone 11 hoop ik, daar zijn problemen mee bekend voor een behoorlijk aantal gebruikers, zie dit topic:

 

 

Er zijn ook een paar meldingen van de iPhone SE 2020 met hetzelfde probleem, als je een andere iPhone hebt dan zou je er geen last van moeten hebben voor zover ik weet.

 

Kan je nu nog bellen met de oude simkaart of is die nu gedeactiveerd?

 

Ik zie op de website deze procedure om een E-sim te activeren als je al een bestaande simkaart hebt, waar loop jij dan vast, bij de stappen die je na stap 4 moet volgen?

Sim wisselen?

Als je toestel geschikt is voor e-sim, kun je in de MijnKPN app snel en eenvoudig je simkaart verwisselen voor e-sim. Je kunt direct na downloaden van je e-sim weer bellen en internetten!

Toon minder

1. Download of open de MijnKPN app op het toestel waarop je e-sim wilt gebruiken en log in met je KPN ID.
2. Klik op 'Bekijk meer opties' bij het juiste nummer
3. Ga naar 'Simkaart' en klik op ‘Simkaart vervangen’
4. Kies voor e-sim en volg de stappen om e-sim direct te downloaden