Skip to main content

Hoi,

Ik heb per ongeluk de esim gegevens gewist op mijn oude iphone. Ik kan daarom niet via mijn oude iphone de esim gegevens overzetten naar mijn nieuwe iphone.

Als ik in de nieuwe iphone naar instellingen > mobiel netwerk > configureer nieuw netwerk - ga, dan zie ik 2 opties.

  1. Zet over vanaf iphone in de buurt (die gaat dus niet meer
  2. Gebruik QR code (zonder uitleg waar ik die kan vinden)

Bereik klantenservice:

  • Ik kan de klantenservice niet bellen want ik heb even geen andere telefoon in de buurt
  • Ik kan via de chat niet teruggebeld worden want ik heb geen ander telefoonnummer in de buurt
  • En ik kan niet chatten met een medewerker want ik wordt constant gevraagd om een belafspraak in te plannen

Help! Hoe kom ik aan de esim gegevens.

Groet, Chris

De enige manier om een e-sim te activeren als je geen sms (ivm activatiecode) kunt ontvangen is eerst weer een fysieke simkaart. Maar:

Heb je je oude toestel nog? Dan zou je daar via MijnKPN ook eerst de e-sim kunnen herstellen. Anders blijft fysieke simkaart over. Dat gaat het snelst in een stenen winkel. 

http://kpn.com/winkel

 


Dank voor je hulp zo ver.
 

Ik heb het oude toestel nog maar die is helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, alle gegevens zijn gewist.

Hoe kun je dan de esim herstellen?

Groet, Chris


Ik heb het oude toestel nog maar die is helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, alle gegevens zijn gewist.

Hoe kun je dan de esim herstellen?

Dat zou ik niet weten. Maar mogelijk dan niet meer.

 


Dank voor je hulp zo ver.
 

Ik heb het oude toestel nog maar die is helemaal teruggezet naar de fabrieksinstellingen, alle gegevens zijn gewist.

Hoe kun je dan de esim herstellen?

Groet, Chris

 

Doorgaans moet daar dan een verificatie sms achteraan. Is het nog gelukt?


Ik krijg nu een fysieke simkaart opgestuurd. Daarmee is het opgelost. Toch een misser van apple dat - voordat je de oude iphone wist - je bij het configureren niet wordt gewezen op het overzetten van je mobiele netwerk provider profiel en daarmee dus ook de e-sim. Tenzij ik dit heb gemist uiteraard.


Ja het is ook een relatief nieuwe techniek. Ik weet niet off Apple daarop prompt.