Skip to main content
Beantwoord

E-sim installeren voor nieuw nummer en MB's delen lukt nog niet

• February 10, 2025
  • 5 reacties
  • 72 keer bekeken

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img

Ik heb voor mijn gezin het derde mobiel abonnement afgesloten. nu voor het eerst alleen e-sim.

1e vraag: Ik moet de e-sim installeren met de kpn app. Hoe doe ik dat op een toestel met een ander kpn id?

2e vraag: Ik heb het nummer toegevoegd aan mijn gezin in mijn kpn id. Dat zie ik ook netjes in het overzicht. Maar ik kan geen mb's met het nieuwe nummer delen. Moet ik daar voor wachten tot de e-sim op de telefoon staat (zie vraag 1 waarom dat nog niet is)? Nummer is al wel geactiveerd. 

De app afsluiten en opnieuw starten hielp niet.

Beste antwoord door Thomas van KPN

Hoi ​@ravaoo, welkom op onze community! Is het nog gelukt de e-sim te activeren?

We hebben hier ook een paar handige artikelen over:

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

5 reacties

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 10, 2025

Beste ​@ravaoo  

Installeer mijn KPN op je telefoon waar je deze op wilt instellen, koppel je nummer aan dit KPN ID Vervolgens ga je naar je nummer in de mijn KPN app. Scroll naar beneden > simkaart > simkaart vervangen of overzetten > e-sim. Probeer vervolgens mb’s te delen.

Speedmaster
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • February 10, 2025

En zorg voor het installeren van de KPN app en activeren van de E-SIM ervoor dat de telefoon via Wi-Fi een verbinding heeft.

ravaoo
Topper
Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 10, 2025

Dank voor de snelle reacties. Het nummer heb ik al aan mijn kpn id gekoppeld. Kan ik dat dan ook aan het id van mijn gezin genoot id koppelen om de esim te installeren?

PPR058x
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+4
  • KPN medewerker
  • February 10, 2025

​@ravaoo 

Ja volgens mij kan dat wel. Ik zou zeggen probeer het eens en volg dan eens de bovenstaande stappen.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24
  • Moderator
  • Antwoord
  • February 13, 2025

Hoi ​@ravaoo, welkom op onze community! Is het nog gelukt de e-sim te activeren?

We hebben hier ook een paar handige artikelen over: