Skip to main content
Vraag

E-Sim kan niet geactiveerd worden omdat KPN Revolut niet accepteert

• February 4, 2026
  • 6 reacties
  • 47 keer bekeken

Hoezo kan KPN wel een contract aangaan (bank = Revolut), een SIM kaart aan de deur afleveren (waarbij de ID van mijn vriendin en haar bankpas/rekening is gecheckt via een betaalterminal) maar ze kan nu ineens geen E-SIM meer installeren omdat KPN geen Revolut kan accepteren via IDEAL, terwijl Revolut dit wel ondersteund... 

Ik wil hier graag uitleg over KPN… Ik lees wel meerdere dingen hier op het forum dat jullie hierin wel echt in achterlopen… 

6 reacties

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2026

Voor de duidelijkheid: Bij het aanvragen van een E-SIM via de KPN app moet zij WEDEROM 1 cent overmaken via IDeal, terwijl zij dit al moest doen tijdens het afleveren van de simkaart...

JanD
Superuser
  • February 4, 2026

Waarom een esim als je ook al een simkaart hebt? ​@Giusti of zijn het 2 verschillende abonnementen?

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • February 4, 2026

Mijn vriendin moet al een andere fysieke SIM-kaart gebruiken die niet van KPN is. 

• February 4, 2026

Maar de fysieke simkaart werkt wel? Dan kan ze de MijnKPN app installeren en daarna de esim installeren met de MijnKPN app. 

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+27
  • Moderator
  • February 6, 2026

Hi ​@Giusti, welkom allereerst bij onze community en fijn om te zien dat je op weg bent geholpen. 

Als je al een fysieke simkaart hebt is het niet nodig om dit te bevestigen door 1 cent te betalen. Stop dan de KPN simkaart in het toestel en volg de stappen: E-sim aanvragen, activeren en installeren 

Dan moet dit helemaal in orde komen. 

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+13
  • Wijsgeer
  • February 6, 2026

Wat ik niet begrijpt, waarom lukt het via iDeal te betalen voor de fysiek simkaart maar niet voor de e-sim? Als revolut een buitenlandse IBAN heeft, dan is te begrijpen dat KPN blokkeert, maar waarom lukte toen bij de simkaart?