Skip to main content

ik wil graag mijn huidige sim behouden in mijn telefoon en  een extra sim kaart of e-sim ‘plaatsen’ in mijn nieuwe telefoon.

is dit mogelijk en zo ja hoe is dit aan te vragen?

Hoi @Krommendijk. Helaas is dit niet mogelijk. Je hebt eigenlijk drie mogelijkheden.

  1. Reguliere simkaart
  2. E-Sim
  3. Duosim, twee identieke simkaarten waarvan er altijd maar eentje verbonden kan zijn met het netwerk.

Een combinatie van bovenstaande is helaas niet mogelijk.

Meer informatie kun je vinden in het onderstaande topic!

 


Eenmaal naar e-sim. Stel het bevalt niet. Kun je weer terug naar de regulier simkaart?


Nog een vraag. Moeten gewone sim-kaart en e-sim van zelfde provider zijn? Of is combinatie t-mobile sim-kaart met e-sim mogelijk?


Hoi @Jan vdh,

  • Je kunt gewoon weer terug door (gratis) een nieuwe fysieke simkaart te bestellen. Dit kan via Simkaart aanvragen & activeren. Houd er wel rekening mee dat je dan dus een nieuwe simkaart krijgt, je kunt niet weer terug naar een vorige simkaart die je al had.
  • Als je bij een andere provider een abonnement hebt met een E-sim zul je die waarschijnlijk wel naast je (fysieke of E-sim) KPN simkaart kunnen gebruiken. Als dat niet werkt zal dat een beperking van het toestel zijn.

Ik had de link ook nog even toegevoegd aan mijn eerdere reactie, in ons verzameltopic kun je alles vinden over E-sim bij KPN!