Skip to main content

Hallo,

 

Inmiddels zijn 4 van mijn vrienden en 2 kennissen al overgestapt naar T-Mobile vanwege de ondersteuning voor 4G op de Apple Watch. Zelf wacht ik hier ook al erg lang op en ik ben eerlijk ook van plan over te gaan stappen als KPN geen info hierover deelt. Wanneer is dit mogelijk en gebeurd dit voor september 2022? Dan ga ik namelijk upgraden naar een series 8 4G model. 
Ik doe dit het liefst bij KPN omdat ik al jaren lang tevreden klant ben, maar ik wil dit jaar echt over op een 4G Watch.

graag meer informatie hierover. 

Hallo @Kejoko 

 

De KPN medewerkers hier weten ook niet wanneer die ondersteuning er komt.

Er staan trouwens al genoeg topics op dit forum waarin dit wordt aangegeven:

 

Aangezien ik verder ook nergens aankondigingen zie op diverse websites die dat soort info normaal snel hebben zal die ondersteuning er vast nog niet snel zijn.


Wij zouden ook graag ondersteuning zien voor 4g Apple watch 👍👍👍


Jammer dat hier geen informatie over is? Is dit wel prioriteit binnen KPN? Is er iemand die hier wat verder na kan vragen van jullie team?


We hebben op dit moment niet meer informatie, @Kejoko. Als er meer informatie is, dan zullen we dit uiteraard delen.


325 dagen is bijna een jaar. Best een lange tijd om je klanten aan het lijntje te houden. Schandalig eigenlijk.


Ook verder tevreden klant bij Kpn hoor maar ga toch switchen. Na een paar jaar sinds de e-sim uit is voor Apple Watch heb er toch een gekocht in de hoop dat Kpn binnen afzienbare tijd een move zou gaan maken. Maar kennelijk is het te moeilijk om voor elkaar te krijgen of is de prioriteit er niet. Jammer dat er inhoudelijk nul gedeeld wordt.


Volksverlakkerij


Ik zou als provider ook wel proberen mee te gaan met de tijd, want de Apple Watch met E-Sim bestaat ook al echt lang! Maar goed, nog 3 maanden tijd om het aan te kondigen en dan stap ik over. 


Aankondiging was 325 dagen geleden. Ik zeg definitief implementeren op zijn laatst bij de release van de volgende generatie Apple Watch.

 

dit om het laatste beetje geloofwaardigheid te behouden.


Hoe zou de nieuwe Watch er uit zien? Ik ben benieuwd of het T-mobile logo er goed op staat.

 

kpn logo zal er niet op staan

 

edit: provider


Hoe zou de nieuwe Watch er uit zien? Ik ben benieuwd of het Vodafone logo er goed op staat.

 

kpn logo zal er niet op staan

Maar ook Vodafone ondersteunt de 4G uitvoering van de Apple smartwatches niet.

De enige provider die dat wel doet is T-Mobile.


Scherp, dank je!


Dit is wat op het forum van Vodafone te lezen valt en dat is naar mijn weten ook precies de reden waarom KPN de Apple Watch cellular (4G) nog altijd niet ondersteunt.

 


We hebben op dit moment niet meer informatie, @Kejoko. Als er meer informatie is, dan zullen we dit uiteraard delen.

Natuurlijk is hier meer informatie over. Anders betekent dit dat KPN, in tegenstelling tot eigen berichtgeving, niet werkt aan eSIM voor Apple Watch. En dan zou het misleiding van de consument zijn. De informatie die er (dus ongetwijfeld) wel is, is niet bij jullie bekend en jullie nemen niet de juiste moeite om de informatie te achterhalen. 


Natuurlijk is hier meer informatie over. Anders betekent dit dat KPN, in tegenstelling tot eigen berichtgeving, niet werkt aan eSIM voor Apple Watch.

Dat zou inderdaad heel goed kunnen. Het kan prima zijn dat KPN geen activiteiten ontplooit t.a.v. het ondersteunen van de Apple Watch cellular zolang deze niet voldoet aan het GSMA consumer model. Apple vereist namelijk aanvullende functionaliteit waar KPN (en sommige andere grotere providers) niet aan willen voldoen.

Er is een duidelijke patstelling ontstaan door de aanvullende functionaliteit die door Apple vereist wordt.

Het zou zelfs kunnen zijn dat de Samsung Watch 5 straks wel ondersteund wordt door KPN, Vodafone en T-Mobile terwijl de Apple Watch cellular alleen door T-Mobile ondersteund blijft worden.


Ik denk eerder dat T-mobile exclusiviteit heeft m.b.t. de Apple watch. Net zoals ING dat toendertijd had met Apple pay.

Het zou me niks verbazen als de exclusiviteit een jaar na lancering stopt dus met de lancering van de Apple watch 8. Gaat spannend worden vanaf september of oktober. Maargoed dit is wat ik persoonlijk denk ook n.a.v. hoe dat eerder is gegaan met Apple Pay.

Daarnaast was KPN ook wel iets minder terughoudend met informatie omtrent ondersteuning van de Apple watch dan Vodafone een jaar geleden, dan denk ik dat KPN eerder gaat ondersteunen dan Vodafone.


Ik denk eerder dat T-mobile exclusiviteit heeft m.b.t. de Apple watch. Net zoals ING dat toendertijd had met Apple pay.

Het zou me niks verbazen als de exclusiviteit een jaar na lancering stopt dus met de lancering van de Apple watch 8. Gaat spannend worden vanaf september of oktober. Maargoed dit is wat ik persoonlijk denk ook n.a.v. hoe dat eerder is gegaan met Apple Pay.

Daarnaast was KPN ook wel iets minder terughoudend met informatie omtrent ondersteuning van de Apple watch dan Vodafone een jaar geleden, dan denk ik dat KPN eerder gaat ondersteunen dan Vodafone.

Ik verwacht helemaal niks van KPN op dit gebied, echt jammer

 


T-Mobile heeft zoals het er nu naar uitziet het alleenrecht voor 12 maanden. Om die reden kan kpn het niet eerder aanbieden. 
 

het is alleen niet zo netjes om vorige jaar te zeggen dat ze het ook gaan aanbieden , terwijl ze wisten dat het nog een jaar ging duren. Verdient geen schoonheidsprijs. 
 

verder… kom op jongens er zijn op dit moment belangrijker dingen in het leven dan een esim op je Apple Watch. :-)


Zoals 


Kijk je geen nieuws, doe je geen boodschappen, verbruik je geen energie, tank je nooit?


Ferry1984 waarop baseer je dat TMob 12 maanden exclusiviteit heeft? Als het een aanname is dan is het bericht van jou het zoveelste wat mensen denken en dat is precies waar het bij KPN aan schort, Transparantie, klankinformaties en klantwaardering.

Wij als gebruiker worden enkel als monetaire waarde gezien, het klantbeeld is behoorlijk ver weg.

En dat vind ik jammer. Ja, ik heb een Apple Watch, ja ik heb een e-Sim gekocht op info van KPN dat men eSim gaat ondersteunen. Als men gezegd zou hebben dat het pas 2030 is dan had ik de extra kosten niet gemaakt, of en dat is niet leuk voor KPN, naar TMob overgestapt.

Nu is mijn gevoel dat men dat bericht uit heeft doen gaan om switchers te behouden, ik ben al sinds 1983 klant bij KPN maar voel me nu echt bedot.

Dus bedankt voor je bijdrage als die gebaseerd is op harde feiten ik ben echter bang dat het weer een losse flodder is geweest net als KPN’ losse flodder….

En als laatste poepje, wat voor de een veel waarde heeft kan voor de ander geen waarde hebben… Wie zijn wij om daar een waardeoordeel over te hebben?

 


@amdon 

Ferry1984 schreef:

Ik denk eerder dat T-mobile exclusiviteit heeft m.b.t. de Apple watch. Net zoals ING dat toendertijd had met Apple pay.


Als ik al begin met te zeggen “ik denk” in me tekst…wat betekent dat volgens jou? Een aanname of harde feiten?

Ik denk dat je zelf wel het antwoord op die vraag kan geven toch?!

We gaan meemaken wanneer kpn esim gaat ondersteunen. Kpn heeft er nooit een termijn aan gehangen dus als jij apple watch cellulair heb gekocht neem je een risico dat je een tijd niet van die functionaliteit gebruik kan maken. Gelukkig gaat een apple watch wel een aantal jaar mee dus je hebt nog kans dat je er op termijn alsnog gebruik van kan maken.


Je mag van mij alles zeggen Ferry alleen svp geen “fake news” Wholla ik doe ook mee aan de Woke!!


Vandaag iemand van de klantenservice gesproken (echt) 

geeft aan een klant voor me aan de lijn te hebben gehad die een mail van een KPN directeur had gekregen en op had gelezen.

hier vermelde de directeur dat er of een mogelijkheid komt voor de Apple Watch of dat we bericht gevolg komt hier over eind sep oktober. 
 

vermoed losse flodder wel link van de klantenservice dit te verspreiden. 
 

Alexander was zijn naam rond 16:30 


Het gaat gebeuren, eindelijk.