Skip to main content

KPN E-sim besteld voor mijn pixel 5, heb gehele forum gelezen, met simbeheer etc.. het werkt allemaal niet… Dus even contact opnemen met KPN klantenservice, wat de afgelopen weken als nieuwe klant zo slecht is geweest voor mij en blijkbaar nog niks veranderd..

 

KPN medewerker zegt dat de Google Pixel niet ondersteund wordt ? 

 

Dus hij vraag waar heb jij het op de website gezien? Dus hele uitleg geven naar welke pagina etc...

Mijn helemoelijke vraag was kan ik een QR code krijgen, scheelt een hoop wanneer de KPN app een fout geeft. Blijkbaar was zo moeilijk dat Stephan de chat heeft gesloten. Dit gebeurt mij dagelijks! 

 

Wanneer gaat KPN eens compiseren voor al mijn tijd, om klant te worden en als nieuwe klant support te krijgen. 

Admin: Titel aangepast i.v.m. vindbaarheid van je topic

Na telefonisch gesprek blijkbaar wordt gewoon voor de pixel 5 en algemeen Google toestellen de e-sim niet ondersteund vanuit de KPN app. Blijkbaar…. Waarom staat die dan in het bestel process? 

Is behoorlijke misleiding.

 

 


Hallo @MOonu817 

 

Ook op deze pagina staat hij wel bij de Geschikte Smartphones (helemaal onderaan): https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

 

De volgende toestellen ondersteunen e-sim maar worden niet door KPN verkocht.Google Pixel 3, 3 XL, 3a XL, 4, 4a (5G), 4 XL, 5 Motorola Razr (5G)

 

Misschien dat een KPN medewerker (moderator) hier meer duidelijkheid over kan verschaffen, misschien zou het moeten werken maar is het een bug in de KPN app.


Hallo @MOonu817 

 

Ook op deze pagina staat hij wel bij de Geschikte Smartphones (helemaal onderaan): https://www.kpn.com/service/mobiel/e-sim-downloaden-en-instellen.htm

 

De volgende toestellen ondersteunen e-sim maar worden niet door KPN verkocht.Google Pixel 3, 3 XL, 3a XL, 4, 4a (5G), 4 XL, 5 Motorola Razr (5G)

 

Misschien dat een KPN medewerker (moderator) hier meer duidelijkheid over kan verschaffen, misschien zou het moeten werken maar is het een bug in de KPN app.

 

Klopt, maar dan moeten ze het ook niet even in de bestel procendure promoten. Als je iets niet kan aanbieden ga je het ook niet in het formulier promoten. Dat is juist valse informatie gebruiken om meer verkopen te krijgen… Heel misleidend en slecht… Moderators reageren niet zo vaak blijkbaar op dit soort dingen. 


Hi @MOonu817, dat klinkt allemaal heel verwarrend. Via de chat ben je er helaas niet uit gekomen. Goed dat je een seintje geeft, we denken op het forum ook graag met je mee. 

Even een korte samenvatting, je hebt de Google Pixel 5. Dit toestel wordt inderdaad niet bij ons verkocht, maar op de website krijg je te zien dat het toestel wel geschikt is voor de E-sim. Je hebt het geprobeerd maar het is tot nu toe niet gelukt. Ik raad je aan ons topic over de E-sim bij KPN met uitleg en instructies door te nemen. Als het daarna niet lukt, kan je me precies uitleggen wat er gebeurt en waarop je vastloopt? Alle informatie is welkom, des te beter andere forumbezoekers en ik je kunnen helpen.


Hi @MOonu817, dat klinkt allemaal heel verwarrend. Via de chat ben je er helaas niet uit gekomen. Goed dat je een seintje geeft, we denken op het forum ook graag met je mee. 

Even een korte samenvatting, je hebt de Google Pixel 5. Dit toestel wordt inderdaad niet bij ons verkocht, maar op de website krijg je te zien dat het toestel wel geschikt is voor de E-sim. Je hebt het geprobeerd maar het is tot nu toe niet gelukt. Ik raad je aan ons topic over de E-sim bij KPN met uitleg en instructies door te nemen. Als het daarna niet lukt, kan je me precies uitleggen wat er gebeurt en waarop je vastloopt? Alle informatie is welkom, des te beter andere forumbezoekers en ik je kunnen helpen.

 

Stap 1 Download de APP, installeer en verwijderd je oude SIM-kaart. Gedaan.

Stap 2 Inloggen met je mijn KPN account, hiervoor moet je wel al hebben geactiveerd de e-sim volgens de instructies in de email.

Stap 3: Je kan e-sim activeren, deze wordt gedownload naar je mobiel.

Stap 4: Gebruik wifi om de e-sim te downloaden, dat heb ik. Er zit geen firewall of zo en ook op andere wifi’s geprobeerd.

Stap 6: Verwerken……

Stap 7: Kaboom, kapot… Zit er nu dagen zonder mobiel internet.. en klantenservice kan niet oplossen. Ze willen mij gewoon simkaart aan smeren… slaat beetje nergens op… KPN geeft verder geen gehoor om mijn probleem om te lossen. 

 

 


@MOonu817 Het kan helpen om de stappen opnieuw te doorlopen. Als ook dat niet lukt, dan kan je 't via deze weg proberen, mocht je Android 11 hebben:

"Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan."

Het herstarten van je toestel na de stappen is belangrijk, Als het via geen van deze manieren lukt, dan is het enige alternatief om je een nieuwe, fysieke simkaart toe te sturen. Laat maar weten of je eruit gekomen bent, en als ik je kan helpen met een nieuwe simkaart.


@MOonu817 Het kan helpen om de stappen opnieuw te doorlopen. Als ook dat niet lukt, dan kan je 't via deze weg proberen, mocht je Android 11 hebben:

"Wil het op deze manier niet, wat we wel zien bij Android 11, probeer dan het volgende:

  • Ga op het toestel naar ‘Instellingen’
  • Kies ‘Verbindingen’ 
  • Kies ‘SIM-kaartbeheer’ 
  • Kies ‘Mobiel abonnement toevoegen’ 
  • Zodra het scherm ‘Mobiel abonnement toevoegen’ geopend is, open de MijnKPN app en volg daarin de stappen die hier boven beschreven staan."

Het herstarten van je toestel na de stappen is belangrijk, Als het via geen van deze manieren lukt, dan is het enige alternatief om je een nieuwe, fysieke simkaart toe te sturen. Laat maar weten of je eruit gekomen bent, en als ik je kan helpen met een nieuwe simkaart.

 

Beste Alexandra,

Die stappen heb ik doorgelopen, en dat werkt niet.

Dat heb ik al meerdere malen gedaan vanuit het forum ook de informatie gekregen. Echter vervreemd mij dat KPN dan nog promoot voor de Google Pixel als het niet eens werkt.

 

Lijkt mij dat het contract kosteloos kan ontbonden worden? 


Hi @MOonu817, dat klinkt allemaal heel verwarrend. Via de chat ben je er helaas niet uit gekomen. Goed dat je een seintje geeft, we denken op het forum ook graag met je mee. 

Even een korte samenvatting, je hebt de Google Pixel 5. Dit toestel wordt inderdaad niet bij ons verkocht, maar op de website krijg je te zien dat het toestel wel geschikt is voor de E-sim. Je hebt het geprobeerd maar het is tot nu toe niet gelukt. Ik raad je aan ons topic over de E-sim bij KPN met uitleg en instructies door te nemen. Als het daarna niet lukt, kan je me precies uitleggen wat er gebeurt en waarop je vastloopt? Alle informatie is welkom, des te beter andere forumbezoekers en ik je kunnen helpen.

@MOonu817 Ik snap dat je de e-sim graag aan de praat wil hebben. Dit zijn de opties die we via het forum voor je hebben. Ik raad je aan om langs de KPN winkel in je buurt te gaan. Onze collega's daar kunnen de stappen voor je/samen met je doorlopen om de e-sim te activeren, en ‘in het ergste geval’ krijg je meteen een simkaart mee. Maar ik verwacht dat 't via die weg goed komt. Het heeft geen invloed op je contract, omdat de e-sim een optie is die we aanbieden als extra service.