Skip to main content

Hallo,

Ik probeer mijn e-sim over te zetten om mijn nieuw Iphone (12PRO). Op mijn oude (11 PRO) is deze al verwijderd maar hij is niet over gezet op het nieuwe toestel. Gevolg: geen verbinding met het netwerk waardoor ik de activeringssms niet ontvang en e-sim niet kan activeren op mijn nieuwe toestel. Ook kan in de QR-code niet vinden die ik zou moeten scannen.

Ik heb inmiddels mijn oude simkaart in het nieuwe toestel gestopt maar ook deze maakt geen verbinding. Hoe nu verder?

Bedankt!

Hoi @Marijeww, welkom bij ons op het forum. Dat is lastig! Beide iPhone's zijn geschikt voor de e-sim inderdaad. Dat je helemaal geen verbinding krijgt is wel gek. Doet de oude simkaart het wel als je die bij wijze van test in de oude iPhone doet? Heb je de stappen geprobeerd die in het e-sim topic worden beschreven?


Inmiddels is het probleem opgelost door een medewerker uit de winkel. Het blijkt een bekend probleem te zijn. E-Sim wordt niet automatisch meegenomen van het ene naar het andere toestel. Zodra je e-Sim hebt wordt je oude, fysieke Sim onbruikbaar. Oplossing bij een nieuw toestel: een nieuwe fysieke Sim aanvragen en deze in je nieuwe toestel plaatsen. Dan kun je weer de stappen doorlopen om over te gaan op e-Sim. Maar dat laat ik nu even want ik zie er de meerwaarde niet echt van in.…

 

Het is voor het overzetten van een e-sim niet nodig om de oude te deactiveren. Zodra je de e-sim op een nieuw toestel activeert, wordt hij op het oude toestel automatisch gedeactiveerd. Als jij het wel op die manier hebt gedaan, maar het is met het activeren niet goed gegaan, dan is ook helaas de enige optie om eerst weer een fysieke simkaart aan te vragen. We hebben ook nog een handig e-sim informatie topic waar meer verteld wordt over hoe het werkt, en waar je ook vragen kunt stellen mocht je die nog hebben.

Admin: latere quote uit het topic toegevoegd voor aanvullende informatie


Goed om te lezen dat het opgelost is via een collega in de winkel @Marijeww. Het was niet de handigste manier zo dus, maar gelukkig is jouw toestel weer bruikbaar. Als we nog iets anders voor je kunnen doen weet je ons te vinden.


Dank voor deze vraag en de oplossing! Ik heb hetzelfde. En lees nu dat er helaas (altijd op zaterdagavond natuurlijk) niets anders op zit dan een nieuwe simkaart aan te vragen en daar dan weer op te wachten … 

Het had de medewerker in de KPN winkel gesierd als hij mij had verteld dat de e-sim op mijn toestel (11) die ik inleverde gisteren, niet over te zetten is op een nieuw toestel (dat vandaag werd bezorgd, want niet voorradig in de winkel). Nu ben ik nog een paar dagen niet telefonisch bereikbaar. En er weer druk mee. 

Het blijkt toch weer minder gemakkelijk als het voorgespiegeld wordt. En je zou verwachten dat de medewerker in de winkel hier op anticipeert … Waar is de winkel anders ook alweer voor? 

Nogmaals dank voor de vraag en het antwoord hier in ieder geval Marijeww!


Hallo Rene, welkom! Als je inderdaad de e-sim al gedeactiveerd heb op het oude toestel, dan zit er helaas niets anders op dan eerst weer een fysieke simkaart aan te vragen. 

Het is voor het overzetten van een e-sim niet nodig om de oude te deactiveren. Zodra je de e-sim op een nieuw toestel activeert, wordt hij op het oude toestel automatisch gedeactiveerd. Als jij het wel op die manier hebt gedaan, maar het is met het activeren niet goed gegaan, dan is ook helaas de enige optie om eerst weer een fysieke simkaart aan te vragen. We hebben ook nog een handig e-sim informatie topic waar meer verteld wordt over hoe het werkt, en waar je ook vragen kunt stellen mocht je die nog hebben.


Dit topic kwam hoog op Google voor mijn zoekopdracht “eSim kpn nieuw toestel” dus ik dacht ik post hier even mijn ervaring, wellicht dat het anderen helpt.

Als je je iPhone upgrade (in mijn geval van een iPhone 12 naar een 14) en de Apple transfer ‘wizard’ geeft een vage foutmelding dat de eSim niet kan worden getransferred naar je nieuwe toestel, dan is de oplossing heel simpel (als je het weet):

NB: mijn toestel staat op Engels.

  • Op je nieuwe toestel (waar de eSim dus heen moet) open je de Mijn KPN app.
  • Zorg dat je in “Mobile” zit.
  • Tap de blauwe knop “see more options”
  • Scroll naar beneden en tap nu op “SIM card >”
  • Kies nu “Replace SIM card >”
  • In het volgende scherm kies je de optie “E-sim (recommended) >”
  • En tenslotte op het volgende scherm de blauwe knop “Install on this device”

Doorloop nu de stappen en de eSim wordt op je nieuwe toestel geinstalleerd en automatisch op je oude toestel gedeactiveerd. Je krijgt tijdens dit proces ook een SMS op je oude toestel dus zorg dat je dat toestel bij de hand hebt en aan hebt staan met de nog geactiveerde eSim!

Ik hoop dat dit iemand help, ik was een uur aan het zoeken en Googlen :-)


Bedankt Robin303! Super fijn dat je dit hebt geplaatst, dit scheelde mij een hoop zoeken!


Dank je wel Robin303, heeft mij ook heel veel ellende bespaard.


Erg lastig te vinden!