Skip to main content

Hallo, ik heb een nieuw toestel iphone 12 pro max en nu ben ik vergeten mijn e-sim over te zetten (iphone 12) omdat ik dacht dat dat automatisch ging bij het overzetten van alle data. Nu kan ik niet meer bellen en dus ook geen telefonisch contact opnemen met jullie. Mijn kpn app werkt ook niet, dus graag z.s.m. jullie hulp.

Ai, dat is flink balen, @CB65! Het beste wat ik voor je kan doen, is je een fysieke simkaart toesturen. Wanneer je deze binnen en geactiveerd hebt, kan je dan e-sim weer activeren. Vul je forumprofiel aan met jouw 06-nummer, postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer. Jouw mobiele nummer kan je invullen onder ‘persoonlijke opmerkingen’. De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje wanneer je jouw profiel hebt ingevuld? Dan kan ik voor je aan de slag.


Inmiddels heb ik al wel een simkaart aangevraagd (16-4 en vandaag omdat ik niet zeker wist of ik deze al had aangevraagd). Ik zal in ieder geval wel even mijn profiel invullen.


Ik heb mijn profiel ingevuld :-)

Nog een ander vraagje, aangezien ik nu niet kan bellen, dacht ik te kunnen wifi bellen, maar als ik dan naar de instellingen ga bij telefoon dan kan ik daar niets aanvinken want er staat ‘geen simkaart’.

Is er nu nog een andere manier dat ik kan bellen?


Ik zie dat er inderdaad al een simkaart naar je onderweg is. Het is even wachten tot je deze hebt ontvangen. Wanneer je de simkaart hebt ontvangen, kan je deze zelf activeren. Als je dit gedaan hebt, kan je via MijnKPN de e-sim aanvragen en installeren.

Bellen over wifi is in dit geval geen oplossing, daar je hiervoor wel een simkaart nodig hebt. Bellen over wifi houdt in dat jouw toestel over kan schakelen naar wifi, als het bereik van jouw simkaart onvoldoende is. Zonder simkaart gaat dit alleen niet werken.

Heb je Whatsapp al wel kunnen installeren op jouw toestel? Dan kan je hier gebruik van maken. Anders is het toch echt wachten op de nieuwe fysieke simkaart.


Okay bedankt Denise! Ik heb al wel what's app geïnstalleerd.

Als het goed is heb ik straks dus nog een simkaart aangevraagd, kun je die dan annuleren? Of heb je maar 1 aanvraag kunnen vinden?


@CB65 Het gaat me niet lukken om die tweede bestelling tegen te houden. Beide bestellingen zijn op dezelfde dag verwerkt. Het kan dus zijn dat je er twee tegelijkertijd ontvangt. 


Ah okay, kun je ook zien wanneer ze verstuurd zijn?


Voor zover ik kan zien, zijn de simkaarten op 19 april verstuurd. Je zou ze vandaag dus moeten ontvangen, @CB65 .