Skip to main content
Beantwoord

e-sim overzetten van oude naar nieuwe iphone

• November 8, 2020
  • 6 reacties
  • 16846 keer bekeken

Probeer op een iphone 12 Pro de e-sim te activeren, die op mijn Iphone XS actief is. Via MijnKPN op de nieuwe proberen te activeren/downloaden middels het smsje, dat op de oude iphone is ontvangen.

Echter krijg ik de volgende een foutmelding: “We konden de e-sim niet downloaden en installeren. Probeer het opnieuw.” Als ik een paar keer op opnieuw proberen klik, dan blijft het scherm hangen op “Even geduld...we controleren of het gelukt is.” 

Hoe kan ik dit oplossen? Alvast dank voor een snelle reactie. 

Beste antwoord door Niek_

Welkom op ons Forum @Essam. Wanneer je de e-sim op een verkeerd toestel hebt geactiveerd, doorloop dan activatieproces op het juiste toestel. Dit deactiveert de e-sim op het eerdere toestel, normaal gesproken. Bij jou gaat dit niet heel soepeltjes dus. Voor meer informatie en vragen ga naar dit verzameltopic voor de e-sim. Daar bundelen we alle vragen en problemen omtrent de e-sim. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Is de esim nog wel actief op jouw iPhone XS of werkt die daar nu ook niet meer?

• Auteur
  • November 8, 2020

Ja is nog steeds actief op mijn XS.

wjb
Wijsgeer
  • November 8, 2020

Ja is nog steeds actief op mijn XS.

Dat is een geluk bij een ongeluk.

Ik weet niet of het überhaupt mogelijk is (zou moeten zijn) om een bestaande esim op een andere telefoon te plaatsen. Bij T-Mobile is dat alleen mogelijk door een nieuwe esim aan te vragen.

• Auteur
  • November 8, 2020

Ik lees dat het bij T-mobile via een QR-code 2x per jaar kan om jouw e-sim in een nieuwe telefoon te activeren. Bij de FAQs van KPN kan ik wel iets vinden over wat te doen als je een e-sim op een verkeerd toestel activeert. Maar dat proces werkt bij mij in ieder geval niet.

Niek_
Topper
Forum|alt.badge.img+8
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • November 13, 2020

Welkom op ons Forum @Essam. Wanneer je de e-sim op een verkeerd toestel hebt geactiveerd, doorloop dan activatieproces op het juiste toestel. Dit deactiveert de e-sim op het eerdere toestel, normaal gesproken. Bij jou gaat dit niet heel soepeltjes dus. Voor meer informatie en vragen ga naar dit verzameltopic voor de e-sim. Daar bundelen we alle vragen en problemen omtrent de e-sim. 

MennoG78
Superuser
Forum|alt.badge.img+10
  • Superuser
  • November 15, 2020

https://www.appletips.nl/esim-overzetten-iphone/

hiermee zou het moeten lukken al meerdere zo gedaan ook met andere providers ging het zo