Skip to main content

Volgens de handleiding voer ik de volgende stappen uit:

Hoe activeer ik e-sim?

Dit doe je via de nieuwe MijnKPN app op het toestel waar je de e-sim op wilt activeren. Als je een e-sim geschikt toestel hebt, dan is deze nieuwe versie van de MijnKPN beschikbaar voor je via je app store. Als je hem nog niet geïnstalleerd hebt, doe dit eerst.

Zorg dat het toestel verbonden is met een wifi-netwerk. Dit hoeft niet per sé KPN te zijn, en kan ook in het buitenland. Open de app en selecteer je mobiele abonnement. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.

Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode. Vul deze code in de App in en klik op Bevestigen. Volg de resterende stappen. Daarna is de e-sim geïnstalleerd en actief. Je kunt direct met de e-sim bellen, sms’en en internetten.

 

Echter.. ik heb op dit moment geen andere mobiel met een fysieke SIM of e-sim actief met het nummer waarvoor ik de e-sim wil downloaden. Ik kan in geen enkel geval een verificatiecode ontvangen. Hoe kan ik nu mijn e-sim downloaden zodat ik weer bereikbaar ben?

ik heb op dit moment geen andere mobiel met een fysieke SIM of e-sim actief met het nummer waarvoor ik de e-sim wil downloaden.

Hoe kan dat nou? Je kunt e-sim alleen op een actief nummer aanvragen (en activeren).


Née, snap ik. Mijn nummer is over gezet naar KPN. Ik moet dus de e-Sim activeren op mijn toestel. Ik ga dus naar de MijnKPN app en voor de bovenstaande stappen uit.

 

maar waarbij er dus staat “Je krijgt een sms ter bevestiging met daarin een verificatiecode.” gaat het bij mij mis. Ik heb dus geen Sim actief waarop ik de code kan ontvangen. Dus hoe ben ik dan in staat om mijn e-Sim te downloaden?


Je stapt over op KPN zeg je, heb je geen simkaart gehad met daarop eerst een tijdelijk nummer waar daarna je geporteerde nummer naar toe is gezet?

Dan word het een fysieke simkaart aanvragen, activeren en dan over op de e Sim, kan trouwens in 1 en hetzelfde toestel, de fysieke sim kun je daarna er weer uithalen en weg gooien, en dat voor een provider die zich groen en milieu bewust wil profileren.:astonished:


Ha @rveldhuizen, welkom! Als het goed is, heb je een mail met instructies gekregen. Je kunt je eSim gewoon meteen activeren in de MijnKPN app. Je kunt 'm pas activeren op de datum dat wij het nummer daadwerkelijk overnemen. Is dit datum al geweest? Anders zou je nog even af moeten wachten. 


Hi,

Ja, dat was op de datum zelf. De Sim was achteraf kort actief geweest, maar wanneer deze dus niet goed op je telefoon staat opgeslagen kan je hem niet nogmaals activeren. 

De oplossing lag in een afspraak bij een KPN centrum, fysieke symkaart activeren en die gebruiken in je toestel.

 

Het is dus inmiddels opgelost maar het lijkt me dat dit ook prima opgelost had kunnen worden door de activatie vanuit KPN te resetten of een code via de chat toe te sturen die ik kon gebruiken.


Goed dat het uiteindelijk gelukt is! Als iets met de installatie niet goed gaat, dan moet er altijd een fysieke sim aan te pas komen. Dit in verband met de fraudegevoeligheid van het activeren van een nieuwe sim. Dat doen we niet via chat o.i.d. Fijn dat jij in ieder geval gebruik kunt maken van je abonnement!

 

@PeterG nog even op jouw bericht terugkomend trouwens: je kunt de eSim inmiddels ook op nieuwe abonnementen registreren. Dat gaat in de meeste gevallen gewoon goed gelukkig haha!