Skip to main content

Ik krijg de e-sim niet werkend. Sterker nog ik vind er niets van in mijnkpn. In de mail staat een koppeling die niet werkt (oops). Die link zou dat mobiele abbo aan mijnkpn moeten koppelen en zo die e-sim moeten activeren neem ik aan. Ter informatie, dit is mijn eerste en enige smartphone. Ik heb geen fysieke simkaart en alle ellende lezende op dit forum vraag ik me af of het wel mogelijk is om het werkend te krijgen voor een leek als ik. 

Daarnaast zou ik graag informatie krijgen over eventuele retourzending van de tefefoon en opzegging van dat mobiele abbo als de boel niet werkend te krijgen is. Ik meen dat er 14dagen bedenktijd is.

Bij voorbaat dank,

Hoi @Harry9, welkom op het KPN forum! 

Wat vervelend dat het instellen van de E-sim niet lukt. Ik help je er graag bij. Wat raar dat de koppeling in de email niet werkt. Op onze pagina: Toestelhulp kan je een gewenst stappenplan met plaatjes voor jouw specifieke toestel bekijken. Zou je voor mij jouw profiel willen aanvullen met jouw postcode, huisnummer en 06-nummer? Dan kijk ik met je mee. 


Hallo Hanna,

Postcode en huisnummer heb ik ingevuld, een 06-nummer heb ik niet. Dit is mijn eerste mobiele telefoon.


De eerste opmerking bij Toestelhulp geeft al aan 

  • Let op: Je huidige simkaart dient actief te zijn op het KPN netwerk. Dit is nodig om een verificatiecode per sms te ontvangen voordat je e-sim geactiveerd kan worden. Heb je op dit moment geen actieve simkaart? Vraag deze dan eerst aan via de MijnKPN app.

dat werd niet vermeld bij bestelling. Nu vraag ik me af wat het nut is van de e-sim voor een eerste telefoon als er alsnog een simkaart in moet.

Kan die e-sim niet omgeruild worden met een gewone simkaart? ik neem dat alles dan gewoon makkelijk werkt. Voor de plastic vervuiling hoef ik het in mijn geval niet doen.

De optie van het nieuwe mobiele abbo verschijnt ook niet in mijnkpn, waarschijnlijk omdat de link in de e-mail die fout melding geeft.

 


Hier blijf ik hangen,

In mijnkpn staat geen  ;Kies Activeer uw nieuwe e-sim, in de "Bekijk meer opties tab".

Dit komt waarschijnlijk omdat de link in de email om het nieuwe mobiele abbo te koppelen aan mijnkpn niet werkt. Krijg alleen melding ‘oops werkt niet’ of iets dergelijks.

 

Geen flauw idee waar ik wel info kan vinden over dat mobiele abbo overigens, staat dus niets in mijnkpn.

 

De volgende stap zou dan zijn: 

  • Kies een optie, in dit geval, (e-sim) en een ander telefoonnummer (normale simkaart).

Dit is mijn eerste mobiele telefoon, ik heb geen andere nummers, simkaarten of wat dan ook. Bij bestellen van het abonnement word hier niet over gerept. Is die e-sim wel geschikt in mijn geval?

Zo gemakkelijk is het allemaal niet, bij voorbaat dank voor de hulp.


Waarschijnlijk is het opgelost. De e-sim word vervangen door een normale simkaart die in de telefoon gestoken word. Die zou morgen moeten arriveren met de post. Als het dan werkt vermeld ik het hier ter afsluiting.


Hoi @Harry9

Het klopt inderdaad dat er eerst een een fysieke simkaart geactiveerd moet worden voordat deze omgezet kan worden naar een E-sim. Ik hoor graag of het met de fysieke simkaart wel lukt. 


Dan het is toch vreemd dat er geen simkaart bij zat, hoe doe je dat dan bij een nieuw abonnement als je nog geen mobiele telefoon hebt? Zoals in mijn geval. Die e-sim staat als default optie als je dit toestel kiest en bij de beschrijving van de e-sim staat alleen hoe makkelijk het wel niet is.

De medewerker die ik gisteren aan mijn oude (vaste) telefoon had legde uit dat er ook gewoon een simkaartje in kan en dat ik e-sim kan negeren. Gewoon kaartje erin drukken en alles werkt, hij weet dat het een nieuw abbo was met e-sim. Dat simkaartje heb ik nu en zit er al een tijdje in, maar werkt niet. Vind geen netwerk.

Volgens de brief die erbij zit moet ik hem activeren dat heb ik nu gedaan en volgens mij is nu onbruikbaar gewist. Lekker makkelijk als als leek zijnde.

Moet ik nu weer een simkaart aanvragen? 

( bewerkt:  ik heb nu een kpn netwerk)

Oke, ik geloof dat alles werkt, ik kan bellen en het mobiele abonnement is gekoppeld aan mijnkpn. Ik laat fijn die simkaart in het toestel die e-sim bestaat voor mij niet.

Bedankt voor de hulp.


Ik heb precies hetzelfde probleem. Ik krijg bij het openen van de link ook oeps werkt niet probeer het later opnieuw. Ook niets in de kpnapp om te activeren. 
mijn telefoon is wel sim ready, alleen vergeet de kpn kennelijk iets cruciaals te vermelden. :-(

en vandaag zijn ze niet bereikbaar. Toch niet zo makkelijk als ze zeggen. 


Hoi @Moniquevdbvb, welkom. 

Ik wil graag een kleine correctie plaatsen: Tegenwoordig is het wel mogelijk om bij de bestelling gelijk een E-sim te activeren. Echter wanneer dat niet goed gaat, moeten we een fysieke sim-kaart toesturen. Als jij jouw profiel invult met jouw 06-nummer, postcode en huisnummer en dan een seintje geeft kan ik voor je aan de slag. 


Ik ben benieuwd hoe dit afloopt! Bedankt voor de reactie. En ik heb geen nummerbehoud. 


Hoi @Moniquevdbvb, Ik heb een fysieke simkaart jouw kant op gestuurd, deze zou jij binnen een paar werkdagen moeten ontvangen.