Skip to main content

Ik heb een zakelijke mobiel (iPhone) waarop ik zakelijk nummer heb (fysieke sim) en een privé nummer (esim). Nu heb ik besloten om toch een aparte mobiel (IPhone 15pro) te nemen. Al veel moeite moeten doen om überhaupt de esim stappen te doorlopen om hem op mijn nieuwe iPhone in te stellen. Heel veel topics hierover doorgespit, maar hoe meer ik lees over alle problemen, hoe moedelozer ik wordt. Probleem is dat de esim kennelijk niet wil activeren op mijn nieuwe mobiel. Achter “Schakel deze lijn in” blijft hij zeggen “Activeren”.

Wat zou ik moeten doen om dit werkend te krijgen ? 

Hi @Toppertjehoor en welkom bij de KPN Community! 

Top(pertje) hoor, dat je al topics hebt doorgespit hiervoor. 😉 Jammer dat de oplossing er nog niet is, dus ik denk met je mee. 

Bij het activeren van de e-sim ben je verbonden met een wifi netwerk? 
Zo ja, als je dan naar de MijnKPN app op je iPhone gaat en dan je mobiele abonnement selecteert. Ga vervolgens naar Beheer Simkaart > Simkaart vervangen > E-sim.
Lukt dat wel en krijg je daarna ook een SMS met een verificatiecode? 

Ik hoor het graag!


Ben gisteren uiteindelijk naar een KPN winkel gegaan en daar hebben ze ook van alles geprobeerd (ook deze stappen, maar had die zelf ook al aantal malen gedaan) zonder succes. Toen ik de moed al begon op te geven zei de medewerker opeens; “geen idee wat ik gedaan heb, maar het lijkt erop dat het gelukt is.” Helaas kan ik dus niet aangeven hoe, maar het is gelukkig gelukt. 


Mysterieus, maar erg fijn dat het toch gelukt is. 🙂 Bedankt voor het terugkoppelen en veel plezier met je nieuwe iPhone!