Skip to main content

Hallo,

vorige maand heb ik voor het eerst mijn abonnement betaald (unlimited hussel korting) toen ik dit aan vroeg stond er dat het 25 euro per maand zou zijn (zie foto) nu was mijn eerste factuur 75 euro! Terwijl de aansluitkosten ook 25,- zijn.  Klopt het dan wel dat ik maandelijks gewoon die 25,- moet betalen? Want dit heb ik wel zo besteld.

Hallo @Angelaseep3 

De eerste factuur is vaak wat duurder :wink: , aangezien deze meestal over een langere periode gaat.
De afgelopen (eerste) maand en de komende (tweede) maand. Dit komt omdat je het abonnement normaal per maand vooruit betaald. Alleen de eerste maand betaal je achteraf.

Kijk eens op pagina 2 van de factuur, daar staan de kosten en periode(s) gespecificeerd.

Zie de uitleg op de KPN website: Maandfactuur Mobiel | KPN

Vanaf de tweede factuur zal het verwachte bedrag in rekening worden gebracht.


Hoi @Angelaseep3, welkom bij ons op het forum! Heeft de reactie van Ruud je al op weg geholpen om de factuur te verklaren? Net als hem denk ik ook dat de tweede pagina van de factuur veel zal verduidelijken :slight_smile:

Als het daarmee nog niet duidelijk is, of als je andere vragen hebt horen we het graag.


Ik wordt hier nog niet echt wijzer van haha. 

 


Ik wordt hier nog niet echt wijzer van haha. 

 

Ja... die factuur gaat gewoon over 2 maanden. Van 15 mei t/m 14 juni en van 15 juni t/m 14 juli.


Hallo @Angelaseep3 

Ik wordt hier nog niet echt wijzer van haha. 

De factuur verklaart toch alles. Zoals ik al aangaf betaal je op de eerste factuur twee maanden (de eerste maand achteraf en de tweede vooraf). 

Vanaf de tweede factuur betaal je steeds 25 euro voor de komende maand.


De tweede pagina verklaart het inderdaad, die geeft aan dat deze factuur over twee maanden (de periodes) gaat. Deze factuur klopt dus.Vanaf nu zullen de facturen nog maar over 1 periode gaan, van de 15e van de maand t/m de 14e van de volgende maand.


Die periodes zouden ze wel wat anders mogen neerzetten wat mij betreft. In plaats van "15.05" gewoon "15 mei" schrijven. Dat ziet er iets duidelijker uit.