Skip to main content

Beste forumgebruikers,  mijn telefoon is helaas zo goed als kapot. Afgelopen zaterdag viel die uit mijn broek op mijn werk, en viel een stukje naar beneden en kwam terrecht op een ijzeren trap. Ik heb mijn toestel verzekerd, (toestelschade 1 , 11.99 eur in de maand. Het gaat over een Samsung s10+. Wat is dan het eigen risico die je moet betalen? Heb nog geen claim ingediend omdat ik niet weet hoe duur het etc kost. Hoop dat hier iemand verstand van heeft, alvast bedankt!!

Hallo @Niels26 , even in de polisvoorwaarden kijken, dan weet je het precies.

 


Hallo @Niels26 ,

In de polisvoorwaarden lees ik niets over een eigen risico. 

https://www.kpn.com/mobiel-abonnement/bundels/toestelverzekering.htm

Je kunt het beste met jouw toestel naar een KPN-winkel stappen. Daar wordt de situatie beoordeeld en zij gaan jou dan de verdere procedure uitleggen. Mogelijk krijg je tijdelijk een vervangend toestel voor gebruik. 

 


Hoi @Niels26

Balen dat je toestel gevallen is en kapot is. Gelukkig heb je een verzekering afgesloten. Aan de naam van de verzekering, zie ik dat jij een oud type toestelverzekering hebt. Bij schade zit een eigen risico bedrag verbonden aan de afhandeling van je claim. De hoogte kan je zoals @Noordzee terecht aangeeft, inderdaad vinden op je polisblad. Ik heb het ook even voor je nagekeken. Bij een schadeverzekering waarbij je maandelijks € 11.99 betaalt (daarbij hoort een toestelverkoopprijs van € 651 t/m € 900), bedraagt het eigen risico € 119. Je kan een claim indienen via deze pagina. Weet je hiermee voldoende en kom je zo verder? 


Bedankt voor jullie reactie. Ik heb vandaag inderdaad mijn claim ingediend, en die is goedgekeurd. Het eigen risico bedraagt inderdaad 119 euro. Is het zo dat dat al deze maand op mijn factuur zichtbaar zal zijn? Normaal worden mijn facturen rond de 20st van de maand aangemaakt, en hoor ik rond de 25st van de maand te betalen namelijk.


Dat is goed om te lezen, @Niels26. Je kan ervan uitgaan dat het eigen risico op de volgende of daaropvolgende factuur in rekening wordt gebracht. Gezien je aangeeft dat je factuurdatum rond de 20e van de maand ligt en het nu al de 16e van de maand is, zal het eigen risico waarschijnlijk op je factuur van oktober worden gefactureerd. 


Ik heb geen reactie meer van je gezien, dus ga ik ervan uit dat je vragen zijn beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Reageer