Skip to main content

Mijn abonnement is eind februari gestopt en ik krijg van KPN een eindafrekening van 14,10€. Vandaag bel ik met KPN om uitleg want ik ben niet van plan te betalen en ik wordt in de wacht gezet omdat die mevrouw van KPN het ging bespreken met haar collega, en vervolgens wordt er opgehangen! Misschien dat jullie hier kunnen uitzoeken waarom ik 14,10€ moet betalen?

Hi @sandra56, wat jammer dat het niet helemaal lekker liep met dat telefoongesprek :slight_frown:

Er wordt elke maand een factuur opgemaakt waar op vermeld wordt wat er precies in rekening wordt gebracht, ik jouw geval vermoed ik dat je abonnement op is gezegd op of rond de 1e van de maand, waardoor de hele maand in rekening wordt gebracht. Uiteraard is dat niet terecht, en zal je het teveel betaalde bedrag in april weer van ons terugkrijgen! Je kunt je factuur inzien in MijnKPN, wordt het daad al duidelijker van hoe het zit?


In december 2020 heb ik gekozen om over te stappen naar een andere provider nadat ik een paar te hoge rekening van KPN had ontvangen.

Mijn abonnement bij KPN liep eind februari 2021 af. Via overstap servies van mijn huidige provider is het allemaal geregeld en ontving ik mijn nieuwe simkaart die op 3 maart 2021 is ingegaan.

Op 31 maart jl heb ik een Eindafrekening van KPN ontvangen van 14.10€ terwijl ik vanaf 28 februari geen gebruik meer hebt gemaakt van KPN. Ik ben het dus totaal niet eens met die Eindafrekening en ook niet van het te gaan betalen.


Hmm, als je nummer op 3 maart actief is geworden bij een andere provider, zal je KPN abonnement nog tot en met de 2e hebben gelopen en zal dat de verklaring zijn dat je nog een factuur voor de hele maand hebt ontvangen. Facturen voor mobiele diensten, worden altijd klaargezet op de 1e van de maand, ongeacht de datum waarop jouw factuur wordt gepubliceerd. Als tijdens de maand iets wijzigt aan het abonnement wordt dat vervolgens gecorrigeerd via de factuur die de maand daarop uitkomt. Dit zal dus nog niet je eindafrekening/slotfactuur betreffen, die zal in april volgen en daarop krijg je dit bedrag dan weer van ons terug :slight_smile:


Nee, het abonnement bij KPN is op 28 februari beëindigd en ik heb daarna ook geen gebruik meer van gemaakt. Ik heb netjes gewacht tot 3 maart en mijn nieuwe simkaart geaccepteerd. Dus het klopt gewoon niet wat jij suggereert.


Correctie #nieuwe simkaart geactiveerd


Hmm, dus je hebt een aantal dagen helemaal geen telefonie gehad begrijp ik? Dat is niet erg gebruikelijk, vandaar dat ik daar niet direct bij stil heb gestaan :wink:

Zou je dan je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan? Je mag het mobiele nummer waar het om gaat, in het opmerkingenveld noteren. Dan kijk ik even hoe het er vanaf onze kant uitziet!


Gedaan.


Bedankt!

Ik zie dat je nummer door de andere provider over is genomen op 01-03-2021 11:00:00, tot dat moment was je nummer nog actief op ons netwerk en was je abonnement dus ook nog actief. Je had ook vanaf dat moment al gebruik kunnen maken van de simkaart van de nieuwe provider.

Dat je op 1 maart geen gebruik meer hebt gemaakt van je simkaart, verandert niets aan het feit dat je KPN simkaart nog wél actief was. Hierdoor klopt mijn eerdere vermoeden dus wel, je nummer wás actief op de 1e waardoor er door het automatische facturatiesysteem, een factuur op is gemaakt voor de hele maand.

Dit is wel heel erg ongelukkig zo, aangezien je nog op dezelfde dag om bent gezet en je abonnement is gedeactiveerd. Gelukkig zal hetzelfde automatische betalingssysteem er ook weer voor gaan zorgen dat je het volledige bedrag weer van ons terug gaat krijgen, na de verrekening van de slotfactuur, zal je dus geen cent hebben betaald voor iets dat je niet hebt gebruikt!