Skip to main content

Bij mijn bestelling is een verkeerd emailadres ingevuld. Kennelijk zijn er problemen bij de afhandeling en is er - volgens een sms bericht - een uitgebreide email gestuurd naar … een emailadres dat ik dus niet kan inzien. Aanpassen van het adres kan niet (de keuze menu's geven deze optie niet - waarom?), bellen met klantenservice heeft mij al twee keer anderhalf uur gekost. Ik hoop dat er een snellere manier is…

 

Hallo @siebren ,

Het forum is er niet voor snel contact. Een reactie van en KPN-moderator duurt meestal wel een dag of vier, vijf…..

 

Bij te grote drukte aan de telefoon (0800 - 0402) heb je met de chat een alternatief voor een sneller contact.

  

De chat bereik je via :

https://www.kpn.com/service.htm
 

Kies een onderwerp.

Tik dan op  : Ik heb een andere vraag 

(en dan helemaal naar beneden scrollen) 


De chatfunctie is niet beschikbaar en de chatrobot begrijpt mijn vraag niet.


Ik zie het : 

Wegens een technische storing is onze chat momenteel niet beschikbaar, probeer het later nogmaals.

×

 


Hoi @siebren 

'Heb webcare gevraagd of ze het misschien even snel kunnen oppakken.

Zet vast je klantnummer(s) en Postcode en huisnummer en telefoonnummer in je forumprofiel Klik hier  wat alleen zichtbaar is voor webcare en voor jou, dan kunnen ze je sneller helpen.

Dus niet hier plaatsen maar in de link die je kunt aanklikken


Ik zie geen apart vak voor telefoonnummer. Dus maar onder de persoonlijke notities geplaatst.

De chatrobot stuurde me door naar medewerker. Na drie medewerkers en een half uur verder werd de chat zonder reden en oplossing ineens beëindigd.

Gelukkig heb ik de chat kunnen opslaan.

Ik snap niets van deze klantbenadering.


Dat je zowel telefonisch als via de chat niet goed geholpen wordt, is wel typisch. 

Dan wordt het inderdaad afwachten tot er een moderator langskomt. 

 


De chatrobot snapt nooit wat, die kunnen ze beter gelijk wegdoen.
Bellen met 0800 0402, alleen het is nu vast erg druk.
Zoiets kun je beter 's morgensvroeg doen dan heb je meer kans dat je er door komt.
Hopelijk komt webcare je snel helpen.


Ja Noordzee, typisch, er van uit gaande dat we hier met een klantgerichte organisatie te maken hebben. Mijn ervaring tot nu toe zijn echter kafkaiaans. Medewerkers die het antwoord niet weten en je doorverbinden naar andere collega's, keuzemenu's die mijn optie niet vermelden, waardoor je komt vast te lopen (waarom niet: ik heb een andere vraag met invulveld?). En dan, als uiteindelijk een medewerker iets lijkt te hebben geregeld, krijg je later alsnog een melding dat er nog aanvullende gegevens nodig zijn, met verwijzing naar een bericht gestuurd naar een mailadres dat niet bestaat.


Beste huistijger, ik ga inderdaad niet meer bellen. Dat duurt erg lang en tot nu toe zijn de resultaten niet hoopgevend. Daarbij moet je een werkelijk onbegrijpelijke muziekkeuze verwerken tijdens het wachten. Zeker toen ik insprak dat het om een “klacht” ging (omdat andere opties mij weer terugstuurde naar de website, en dan gewoon het gesprek beëindigde ….). Het wekt bij mij het vermoeden dat men er alles aan doet direct contact met de klant te vermijden.

Als voormalig ISO kwaliteitscoördinator sta ik echt perplex dat een groot bedrijf als kpn de zaken niet beter op orde heeft


Hoi @siebren 
Mocht je later nog eens de moed hebben om te bellen, spreek dan in dat je een medewerker wilt spreken.


@siebren Welkom op het forum. 

Wat irritant dat het zo moeizaam loopt. Ik pak je topic even met voorrang op. Ik begrijp dat er bij een bestelling een verkeerd e-mailadres is ingevuld. Ik heb het e-mailadres voor je aangepast

Het lijkt te gaan om het meenemen van het mobiele telefoonnummer. Ik zie dat dit niet goed verloopt. Ik ga voor je uitzoeken hoe dit zit en of ik dit zelf kan herstellen. 

Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen. 


@Rutger_ 

Bedankt voor het omzetten van het email adres.

In de chat suggereerde de medewerker dat hiervoor eerst de bestelling moest worden geannuleerd, maar dat lijkt gelukkig niet nodig.

Ik wacht nadere informatie af.

 


@siebren Dat zal vermoedelijk voor het opnieuw verzenden van het niet ontvangen bericht zijn geweest. 

Ik dat wij geprobeerd hebben om het oude nummer over te nemen maar dat dit niet direct gelukt is. Mag ik vragen wie de vorige provider precies was? 

En is er een mogelijkheid om het klantnummer dat bij dit nummer hoorde te achterhalen en achter het telefoonnummer bij persoonlijke opmerkingen te plaatsen? 


@Rutger_ik heb het genoteerd. Bij mijn tweede telefonisch contact is dit ook doorgegeven (mevr Bahi). Dat probleem zou dus moeten zijn opgelost. Wellicht is dat sms bericht opnieuw gestuurd omdat het herstelbericht terugkwam vanwege de onjuiste adressering - verzending naar een niet-bestaand e-mailadres.


@siebren De melding die ik krijg is dat het klantnummer niet juist zou zijn. Vandaar dat ik deze nog even wilde dubbelchecken, 

Ik heb een bericht uitgezet bij mijn collega’s met de vraag waarom dit mis gaat! Zodra ik meer informatie heb zal ik het hier delen. 


@Rutger_ Vandaag (!) kwam een brief binnen gedateerd 23 december 2020 dat men een melding krijgt dat de mail niet is aangekomen, met verzoek het mailadres te wijzigen. Dat heb jij dus een paar dagen geleden al gedaan.

Kijk ik echter op mijn-bestelling.kpn.com, dan zie ik daar nog een verkeerd adres staan bij de persoonlijke gegevens.

Daarbij merk ik op dat mijn klantnummer van TV, Internet en bellen weer anders is als van de bestelling van mobiel, en dat de brief van 23-12-20 weer een ander klantnummer noemt dan in het contract van 24-12-20.

Is het soms de bedoeling twee verschillende KPN ID's aan te maken, of moet ik een product koppelen via het KPN ID dat ik al heb? Ik wil de verwarring niet groter maken dan die al is.


@siebren Vreemd dat deze brief vandaag pas binnenkomt, het klopt inderdaad dat het e-mailadres al aangepast. mijnbestelling wordt achteraf niet aangepast, maar in onze systemen staat het nu juist. 

Het klopt overigens dat je per product een verschillend klantnummer hebt, je kunt de verschillende klantnummer koppelen onder 1 mijn KPN account

Voor wat betreft de overname van het mobiele nummer loopt het nog niet goed, ik heb bericht naar mijn collega's doorgezet maar het klantnummer komt niet overeen met het telefoonnummer. 

Wellicht dat er ergens nog een rekening ligt met het klantnummer er op? Of anders zou er wellicht contact gezocht kunnen worden met de vorige provider? Ik heb het juiste klantnummer nodig om te zorgen dat de overname slaagt. Zou je deze zodra je hem hebt willen invullen waar het het foutieve klantnummer nu staat?


@Rutger_op de factuur van Cloud één staat inderdaad verderop weer een ander klantnummer. Ik hoop dat je nu wel het goede nummer hebt. Je laatste vraag snap ik niet goed.

Ik wacht even met koppelen van klantnummers tot de overname goed geregeld is.


@siebren Ik heb het verzoek voor overname van het telefoonnummer opnieuw gedaan. Ik zal deze zelf in de gaten houden om te controleren of dit nu goed verloopt!


@Rutger_ Ik heb inderdaad nu een emailbericht en een sms bericht gekregen. TOP!

:slight_smile:

 


@Rutger_ De mailtjes zijn wel wat verwarrend waarbij er wordt verwezen een bestaande mobiele aansluiting van mij, maar ik herken dat nummer niet. Was dit een interim nummer of zo?

Ik zou de mailtjes wel door willen sturen, maar dan lijkt het me handig dat je mij op mijn account even een bericht stuurt.


@siebren Klopt, dit is inderdaad het tijdelijke nummer dat je van KPN hebt ontvangen. Normaal gesproken merk je niet dat dit nummer bestaat omdat de overname van het oude telefoonnummer dan in 1 keer goed gaat. Maar dat is hier niet het geval. 

Ik zie dat wij als eerst mogelijke datum 22-01 hebben gekregen. Dit is de datum dat het oude telefoonnummer overgenomen wordt. 


@Rutger_ Bedankt, met die informatie erbij zijn de berichten wat beter te begrijpen.


@Rutger_ Het overzetten is gelukt. Dank voor je inspanningen achter de schermen om dit te doen slagen.