Skip to main content

Hoe kan ik mijn nummer vanwege emigratie naar het buitenland omzetten naar een prepaidĀ  zonder dure belkosten? Ik woon al in het buitenland, ik heb een bewijs van uitschrijving en ik heb geprobeerd dit te regelen via de chat. De chatbot kan de vraag niet beantwoorden en daarna krijg ik de melding dat er geen medewerkers zijn die me kunnen helpen via de chat.

Je abonnement kan alleen omgezet worden als je niet meer in de afgesproken looptijd zit van 1 jaar of 2 jaar. V.u. het buitenland kun je met onderstaande 06 nummer naar kpn bellen om je nummer om te zetten. Als je erop tikt wordt het automatisch incl. +31 in je belfunctie gezet. Daarna op belknop drukken.

Prepaid is sowieso duur natuurlijk. In de hele E.U. onder dezelfde voorwaarden bruikbaar. Daarbuiten ook maar vaak 1,50 tot 2,00 per minuut.

Zit je nog in de E.U.? Of daarbuiten?

Denk er wel aan: een prepaid blijft alleen geldig als je steeds binnen 180 dagen na het laatste gebruik een gespekje voert (verbinding dus) of een sms verzendt. En natuurlijk voldoende beltegoed. In het buitenland alleen via de website aan te schaffen natuurlijk.
Te betalen met iDeal (NL IBAN nodig), of creditcard of Paypal.

http://kpn.com/prepaid/opwaarderen.htm


Dank u voor de reactie. Ik zit buiten de EU. Ik wil het nummer alleen behouden voor als ik terug kom, ik gebruik het dus niet in het buitenland.


ik gebruik het dus niet in het buitenland.

@Ewald

Het is wel zaak het dus af en toe wel te gebruiken om het te behouden. Na 6 maanden niet gebruik wordt prepaid afgesloten. Je hebt dan nog 3 maanden om het via opwaarderen weer te ontsluiten. Doe je dat niet dan vervalt het en ben je het kwijt.

Zelf zou ik m'n abo laten doorlopen met de laagst mogelijke bundel of geen bundel. Alleen bellen/sms en dan 150 min/sms. Want zowel een data- als belbundel gelden buiten de E.U. niet. Maar een aboā€™tje verloopt niet indien de maandelijkse factuur wordt betaald natuurlijk.


@EdwaldĀ Welkom op het forum.Ā 

In deze situatie kunnen mijn collega's via de chat je inderdaad niet helpen.Ā 

Voor het specifiek omzetten van een abonnement naar prepaid is telefonisch contact nodig. Wel is het regelen van een emigratie per brief ook mogelijk.Ā 

In dit geval zou ik willen adviseren om doordeweeksĀ  contact op te nemen met mijn collega's op +31612001200. Belangrijk hierbij is wel om te vermelden dat je de belkosten betaaltĀ die in het buitenland gelden.Ā 

Omdat ik niet durf te zeggen hoe lang het gesprek kan duren zou het wellicht handig kunnen zijn om hiervoor een (kleine) bundel aan te zetten.Ā