Skip to main content

Beste kpn,

er gaan momenteel belminuten af van mijn abonnement zonder dat ik heb gebeld. Ik kan geen geschiedenis zien, naar welk nummer, maar vertrouw het niet helemaal. Zouden jullie dat toevallig even kunnen checken? Ben vorige week wel gebeld door een raar nummer die ik heb opgenomen, maar daarna gelijk heb geblokkeerd. Kunnen jullie mij helpen?


Admin: titel aangevuld i.v.m. vindbaarheid

Hallo @Mauritsverbunt ,

De kans is groot dat je verbruik opgaat aan mobiel internet. Heb je de instelling Mobiel Netwerk uitstaan? Zo niet, zet het dan uit. 

In jouw telefoon kun je terugzien waaraan eventueel de mobiele data is opgegaan. 

 


Mijn mobiele data staat gewoon aan. Weet niet wat anders belangrijk is?


Dat bedoel ik. Zet dat dan uit. Want nu kun je ongemerkt mobiel internet gebruiken. Denk bv aan automatische updates. En daardoor gaat je beltegoed naar beneden. 


Gaat het om een prepaid simkaart? Daarbij betaald u namelijk voor het gebruik van internet en gaat u beltegoed gebruikt worden.


Ik heb een mobiel abonnement, dus daar kan het niet aan liggen, want ik heb nog 10 gb over. Kan ik toevallig ook zien waar mijn belminuten naar toe zijn gegaan? Dus naar welk nummer en hoe lang?


Oh ok, je had dit bij prepaid geplaatst, dus vandaar mijn reactie. Een moderator heeft jouw vraag nu verplaatst. 
 
Maar dan zou je iets moeten kunnen zien in jouw telefoon bij de uitgaande gesprekken. Anders weet ik het ook niet. 


Op de factuur (achteraf) is zichtbaar waar naartoe is gebeld. Verder zult u in het toestel moeten kijken bij gespreksgeschiedenis welke nummers zijn gebeld. U heeft niet toevallig op een link gelikt en hiermee een app geïnstalleerd die nu niet meer zichtbaar is op u telefoon?


Je hebt 2 soorten bundels. Een is voor bellen en sms . En de ander voor internetgebruik.

Dus als je sms berichten verstuurd gaan dat ook van je belminutenbundel dus. Per sms is dat 1 "minuut”. Een sms is dan tot 160 tekens. Maar…. je kan smsberichten maken tot 800 tekens. Dat zijn er dus feitelijk 5, dus gaan er ook 5 "minuten” van je bundel af.

Ik neem dus aan dat het op gaat aan sms-jes.


Hallo @Mauritsverbunt, welkom op het KPN forum! Ik zie dat je al aardig op weg bent geholpen door onze community. Het klopt dat je jouw belgeschiedenis kunt bekijken in jouw telefoon. Als je hier geen belgeschiedenis ziet staan, dan kan het nog zijn dat je sms’jes verbruikt, zoals @PeterG al aangeeft:

Je hebt 2 soorten bundels. Een is voor bellen en sms . En de ander voor internetgebruik.

Dus als je sms berichten verstuurd gaan dat ook van je belminutenbundel dus. Per sms is dat 1 "minuut”. Een sms is dan tot 160 tekens. Maar…. je kan smsberichten maken tot 800 tekens. Dat zijn er dus feitelijk 5, dus gaan er ook 5 "minuten” van je bundel af.

Ik neem dus aan dat het op gaat aan sms-jes.

Is ook dit niet aan de orde, dan kan het mogelijk nog zijn dat je te maken hebt met de Flutbot, zoals @Jeroen Ruiter suggereert:

U heeft niet toevallig op een link gelikt en hiermee een app geïnstalleerd die nu niet meer zichtbaar is op u telefoon?

 

Zelf kun je jouw gebruik in jouw toestel controleren of op de factuur aan het einde van de factuurperiode. Maar als je wilt, kan ik nu al voor je nakijken waaraan jouw bundel is verbruikt. Ik heb in dat geval wel een aantal gegevens van je nodig. Zou je je forumprofiel willen aanvullen met je postcode, huisnummer, geboortedatum en klantnummer? De gegevens in jouw profiel zijn alleen zichtbaar voor jou en de moderators. Geef je hier een seintje als je jouw profiel hebt ingevuld?